استراتژی ضد تروریسم جدید ترامپ با تمرکز بر متحدان

دسته: آخرین مطالب , حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶


استراتژی ضد تروریسم جدید ترامپ با تمرکز بر متحدان

در پیشنویس استراتژی ضد تروریسم جدید رئیسجمهوری آمریکا از متحدان واشنگتن خواسته شده تا مسئولیتهای بیشتری برای مقابله با شبهنظامیان افراطی بپذیرند. در همین حال کاخ سفید اذعان کرده که تهدید تروریسم را نمیشود کاملا از میان برد.

طبق این پیش‌نویس که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، ایالات متحده آمریکا باید از تعهدات نظامی “هزینه‌بر و نامحدود” خودداری کند.

در این سند که رسما طی ماه‌های آتی منتشر می‌شود،‌ آمده است: لازم است که ما عملیات‌های ضد گروه‌های تروریستی جهانی را به شدت افزایش دهیم و همزمان هزینه‌های تعهدات ضد تروریسمی خونین و هنگفت را کاهش دهیم.

در استراتژی ضد تروریسم جدید ترامپ آمده است: ما باید از مداخلات نظامی هزینه‌بر و تمام‌عیار ارتش آمریکا در راستای رسیدن به اهداف ضد تروریسمی اجتناب کنیم و با جدیت دنبال شرکایی باشیم که مسئولیت‌هایی برای مقابله با گروه‌های تروریستی را با آنها به اشتراک بگذاریم.

در این پیش‌نویس جدید، کاخ سفید همچنین اذعان کرد که نمی‌توان تروریسم را با قطعیت از بین برد.

مایکل آنتون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت: به صورت رویکرد کلی، دولت در نظر دارد تا نگاهی تازه به مجموعه استراتژی امنیت ملی آمریکا بیندازد که شامل عملیات‌ ضد تروریسم هم می‌شود. از این نظر که چنین استراتژی‌ای از سال ۲۰۱۱ تاکنون ارائه نشده بود، این مساله اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

مقابله با تروریسم افراطی از اصلی‌ترین مسائل کمپین ترامپ پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بود. این استراتژی پیش‌نویس که به گفته مقام‌ها هنوز در کاخ سفید در دست بررسی است، تهدید گروه‌های شبه‌نظامی افراطی را با جدیت مورد اشاره قرار داده است.

هنوز مشخص نیست که چگونه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد تا هدف عدم مداخلات نظامی در درگیری‌های جاری را که شامل حضور نیروهای آمریکایی در عراق، سوریه، ‌افغانستان،‌ یمن و سایر مناطق می‌شود،‌ مدیریت کند. منبع:ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *