استخدام یک روبات وکیل در بزرگ‌ترین شرکت حقوقی جهان

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
جمعه - ۷ آبان ۱۳۹۵


استخدام یک روبات وکیل در بزرگ‌ترین شرکت حقوقی جهان

استخدام یک روبات وکیل در بزرگترین شرکت حقوقی جهان

اولین وکیل روباتیک جهان که از فناوری ابررایانه واتسون آی بی ام بهره میبرد، اولین پرونده خود را بهتازگی در دست گرفته است، البته این به آن معنی نیست که به این زودیها پای روباتها به دادگاههای قضایی باز شود.

بر اساس گزارش گیزمودو، شرکت حقوقی Baker & Hostetler می‌گوید از وکیل هوش مصنوعی به نام رأس به‌عنوان منبعی برای کمک به 50 وکیلش در بخش پرونده‌های مالی و ورشکستگی استفاده خواهد کرد. رأس در اصل یک ابزار تحقیقاتی پیشرفته است. می‌تواند برای پاسخ دادن درباره پرونده‌های موجود یا راهنمایی کاربران قوانین موجود را خوانده و استنتاج کند. توانایی فراگیری ماشینی این روبات به او در بهبود پاسخهایش کمک می‌کند و علاوه براین دیگر وکلا را درباره قوانین جدید به‌روز نگه‌ می‌دارد. رأس می‌تواند برای وکلایی که برای انجام مسئولیت خود به دانش بالای ادبیات نیاز دارند، زمان بخرد تا به‌جای خواندن دقیق جزئیات هر پرونده، اطلاعات موردنیازشان را از رأس بپرسند تا زمان بیشتری برای تحلیل جزئیات پیچیده در پرونده‌ها و قوانین در اختیار داشته باشند.

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%db%8c%da%a9-%d8%b1%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b2%d8%b1-%da%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa

Baker & Hostetler یکی از بزرگ‌ترین شرکتهای حقوقی در جهان به شمار می‌رود که بیش از 900 وکیل در آن مشغول به کارند. اندرو آرودا مدیر اجرایی پروژه هوش رأس می‌گوید دیگر شرکتهای حقوقی نیز برای استفاده از این روبات قرارداد‌هایی را به امضا رسانده‌اند. آرودا تصمیم دارد قابلیتهای رأس را به فراتر از پرونده‌های مالی و ورشکستگی بسط دهد تا این روبات وکیل بتواند پرونده‌های استخدامی، جنایی، مالیاتی و حقوق مالکیت معنوی را نیز پوشش دهد.

منبع: همشهری آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *