از رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر تا نقدی شدن خرید خط تلفن

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۵


از رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر تا نقدی شدن خرید خط تلفن

توضیحات وزیر ارتباطات در نمایشگاه مطبوعات:

از رفع فیلتر فیسبوک و توییتر تا نقدی شدن خرید خط تلفن

%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d9%81%db%8c%d9%84%d8%aa%d8%b1-%d9%81%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d9%88%da%a9-%d9%88-%d8%aa%d9%88%db%8c%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%aa%d8%a7-%d9%86%d9%82%d8%af%db%8c-%d8%b4%d8%af

وزیر ارتباطات با حضور در نمایشگاه مطبوعات به ارائه توضیحاتی درباره رفع فیلتر فیسبوک و توییتر، فروش آزاد خط تلفن ثابت، ارزانی اینترنت و موضوعات دیگر پرداخت.

وزیر ارتباطات صبح امروز در بیست ‌و دومین نمایشگاه مطبوعات در قالب نشستی خبری حضور یافته و به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت. البته محمود واعظی برخلاف رویه مرسوم زمانی برای بازدید از این نمایشگاه اختصاص نداده و انجام این موضوع را به‌روز چهارشنبه موکول کرد. واعظی در صحبتهای خود در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر اینکه در دولت دهم چه اندازه جریمه برای تخلفات اپراتورها در نظر گرفته‌شده، اظهار کرد: جرائم متعدد بوده و در پروانه هر سه اپراتور ذکرشده است که متناسب با تخلفات چگونه با آنها برخورد خواهد شد. وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نیز با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند تا حقی از مشترکان ضایع نشود. البته واعظی درنهایت این بار هم اعلام نکرد که طی بیش از سه سال دولت یازدهم اپراتورهای ارتباطی درمجموع چه مبلغی بابت تخلفات خود جریمه‌شده‌اند. وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال دیگر ایسنا در حوزه فروش غیر اقساطی تلفن ثابت توسط مخابرات توضیح داد: درباره تعرفه تلفن ثابت مصوبه ابلاغ‌شده براین نکته تأکید دارد که مبلغ 100 هزار تومان در ابتدای کار از مشترک دریافت شده و مابقی مبلغ یعنی 100 هزار تومان دوم در 36 قسط دریافت شود. وی ادامه داد: البته ظاهراً با توافق برخی مشترکان این اتفاق نیز رخ‌داده که مخابرات به‌جای 100 هزار تومان، مبلغ 80 هزار تومان را به‌طور یک‌باره از مشترکان علاقه‌مند دریافت کرده و بدین شکل خط را واگذار می‌کند. البته درهرصورت شرکت مخابرات این اجازه را ندارد که بدون رضایت مشترک چنین اقدامی انجام دهد و اگر قرار بر الزام مشترک به پرداخت یک‌باره هزینه خرید خط تلفن باشد ما قطعاً با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

واردات پهنای باند در دست دولت میماند

واعظی در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهارات اخیر نمایندگان مجلس در ارتباط با برداشته شدن انحصار واردات پهنای باند اینترنت توضیح داد: مسأله پهنای باند طبق آنچه به ما ابلاغ‌شده بدین شکل است که واگذاری پهنای باند داخلی آزاد بوده و پهنای باند بین‌الملل نیز به دلیل اینکه نیاز طی مراحل مختلف و در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف نظارتی، امنیتی و هماهنگی با دستگاههای دیگر را دارد مانند گذشته وارد و واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: حال نیز اگر قرار باشد در این رویه تغییری صورت بگیرد باید مجلس و شورای امنیت ملی تمام بررسیهای مربوطه را بر روی این موضوع انجام دهند.

مردم چندین بار طعم ارزانی اینترنت را چشیدهاند

وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه باوجود وعده‌های داده‌شده مردم هنوز طعم ارزانی اینترنت را نچشیده‌اند، گفت: مردم چندین بار این طعم را چشیده‌اند و طی سالهای گذشته ما یک‌بار حدود یک‌ساله و نیم قبل با کاهش 20 درصدی تعرفه قیمت هر گیگابایت از 4500 تومان به حدود 3600 تومان رساندیم. وی ادامه داد: در یک مقطع دیگر نیز قیمتها بار دیگر با کاهش مواجه شده و از حدود 3600 تومان به 2950 تومان رسید. همچنین طبق برنامه‌ریزیهای صورت گرفته شرایط به‌گونه‌ای تعریف شد که مردم برای استفاده از اینترنت بسته به میزان استفاده‌ای که دارند از تخفیفهای 17 تا 33 درصدی بهره‌مند شوند بنابراین مردم قبلاً این طمع را چشیده‌اند و در حوزه اینترنت همراه نیز تعرفه‌ها کاهش پیداکرده و درنهایت 14 ریال به چهار ریال رسیده است. وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد: حال نیز اگر مردم در محاسبه تعرفه‌های خود دچار مشکلی هستند و حس می‌کنند شرکت ارائه‌دهنده خدمات تخلفی صورت می‌دهد می‌توانند این موضوع را از طریق تماس با مرکز 195 پیگیری کنند.

رفع فیلتر فیسبوک و توییتر

واعظی در ارتباط با رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر نیز توضیح داد: در این زمینه کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای تصمیم خواهد گرفت. ما نیز از ابتدای دولت این وعده را داده بودیم که آنچه مورداستفاده مردم قرار دارد و در آنها شرایط غیراخلاقی وجود ندارد آزادند به فعالیت خود ادامه دهند که تاکنون نیز بر روی این وعده پایبند بوده‌ایم. وی ادامه داد: دولت به‌طورجدی به استفاده صحیح مردم از این ابزارها تأکید دارد درعین‌حال با عده‌ای با این باورند که لازم است شبکه‌های بومی به‌جای شبکه‌های خارجی مورداستفاده قرار گیرند هم‌عقیده‌ایم اما تا زمان ایجاد این شبکه‌ها با ایجاد محدودیت برای دسترسی مردم به شبکه‌های خارجی موافق نیستیم.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *