ازدواج و خانواده در صدر موضوعات مورد بررسی در ستاد ساماندهی جوانان

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۸ اسفند ۱۳۹۵


ازدواج و خانواده در صدر موضوعات مورد بررسی در ستاد ساماندهی جوانان

ازدواج و خانواده در صدر موضوعات مورد بررسی در ستاد ساماندهی جوانان

 

 

 

599507615

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موضوعات ستادهای استانی و شهرستانی گفت: ازدواج و خانواده و اوقات فراغت در صدر موضوعات مورد بررسی این ستادها بوده بهگونهای که ۲۲.۴ درصد درباره ازدواج و خانواده و ۱۸.۵ درصد مربوط به اوقات فراغت بوده است.

سید جواد رضوی افزود: ۴.۷ درصد از موضوعات مورد بررسی مربوط به ستادهای استانی و شهرستانی امور جوانان در زمینه هویت، ۳.۷ درصد درباره اشتغال، ۷.۴ درصد در زمینه مشارکت اجتماعی ۴.۸ درصد درباره فضای مجازی و ۱.۳ درصد در حوزه یافته‌های پژوهشی حوزه جوانان، ۲۰.۴ درصد درباره عملکرد دستگاههای عضو ستادهای استانی و شهرستانی و ۳۳ درصد درباره سایر موارد بوده است.

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ۹ ماهه سال جاری ۱۱۳ ستاد ساماندهی استانی در کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ۵۹ درصد از این ستادها، استانداران حضور داشتند. ۱۰۶۷ ستاد شهرستانی نیز تشکیل شد که در بیش از ۷۱ درصد از آنها فرماندار شرکت کرد.

وی در ادامه گفت: استانهای آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، قزوین، گیلان، گلستان و مازندران بیش از ۶۰ درصد از اهداف پیش‌بینی‌شده برای ستادهای استانی را محقق کرده‌اند. بر اساس آیین‌نامه، دست‌کم در هر یک از استانهای کشور باید ۱۰ ستاد استانی ساماندهی امور جوانان برگزار شود و در آنها موضوعات مختلف مربوط به جوانان بر اساس سیاستها و برنامه‌های اعلام‌شده از طرف وزارت ورزش و جوانان و قوانین و مقررات مطرح شود.

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: تلاش کرده‌ایم همه شهرستانها به موضوع ساماندهی امور جوانان بپردازند. اقداماتی برای ارتقای کمی و کیفی ستادهای شهرستانی انجام‌شده به‌گونه‌ای که تعداد ستادهای شهرستانی نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش‌یافته است.

وی اضافه کرد: در تشکیل ستادهای شهرستانی، استانهای آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، کردستان، گلستان، کرمان و یزد پیشتاز هستند البته صرف برگزاری جلسات اهمیت ندارد بلکه انجام هماهنگی و اتخاذ تصمیمهای درست درباره موضوع جوانان و مأموریت دستگاهها مهم است.

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: بر حضور نمایندگان جوانان در جلسات تأکید داریم چراکه این کار موجب افزایش مشارکت آنان در تصمیم‌گیریها و تصمیم‌سازیها می‌شود.

وی با بیان این‌که بر اساس شاخصهای تدوین‌شده عملکرد استانها را به‌طور مستمر ارزیابی می‌کنیم، اظهار کرد: مستنداتی از ستادهای استانی دریافت می‌کنیم با دقت بررسی می‌شود. اگر جلسات برگزارشده بر اساس آیین‌نامه نباشد، سرجمع جلسات حساب نمی‌شود.

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: نحوه برگزاری ستادهای ساماندهی در امتیازات و شاخصهای ارزیابی عملکرد هر استان لحاظ می‌شود و استانهایی که فعالیت بیشتری دارند می‌توانند سهم بیشتری از منابع را استفاده کنند.

رضوی در پایان تأکید کرد: آن‌چه که در رصد فعالیت استانها اهمیت دارد حفظ عملکرد خوب و افزایش سطح کیفی آن است. استانهایی نیز که عملکرد ضعیفی دارند در جهت ارتقای عملکردشان تلاش می‌شود.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *