اردوغان بار دیگر غرب را متهم کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۵


اردوغان بار دیگر غرب را متهم کرد

اردوغان بار دیگر غرب را متهم کرد

 232186498

رجب طیب اردوغان رئیسجمهوری ترکیه، در افتتاح یک شبکه تلویزیونی بار دیگر رسانههای غربی و دولتمردان را مورد عتاب و خطاب قرارداد و آنها را متهم به دلسوزی و حمایت از کودتاچیان اعلام کرد.

اردوغان که در مراسم افتتاح رسمی تلویزیون TRT سخنرانی می‌کرد گفت: «نویسندگان رسانه‌های غربی برای فتح‌الله گولن روحانی ترک ساکن آمریکا که آنکارا وی را مسؤول کودتای 15 جولای می‌داند دلسوزی می‌کنند.»

اردوغان گفت که اگر کودتا پیروز می‌شد آنگاه رسانه‌های خارجی دوربینها و قلمهای خود را بسیج می‌کردند تا کودتا را قانونی جلوه دهند.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت رسانه‌های خارجی که اکنون از ترکیه به خاطر آزادی بیان انتقاد می‌کنند در صورت پیروزی کودتا صفحات خود را به آن اختصاص می‌دادند.

ترکیه گروه گولن را به تشکیل سازمان تروریستی (فتو) و ساختار موازی در دستگاه دولتی و دست زدن به کودتای نافرجام 15 جولای (25 تیرماه) گذشته کرده است.

آناتولی، وب‌سایت خبرگزاری دولتی ترکیه نوشت: دراین دوره باوجودی که گویندگان و شبکه‌های تلویزیونی متفاوت‌اند، طرح خبر و زبان یکنواخت آن قابل‌تحسین است. می‌بینم که «TRT World» با کارکنان حرفه‌ای و متشکل از خبرنگاران 36 کشور مختلف جهان، مأموریت خود را به‌خوبی انجام می‌دهند. می‌دانیم تا زمانی که آرامش در منطقه برقرار نشود، ترکیه هم به آرامش نخواهد رسید.

ارزشهای انسانی را به خطر نینداختیم و نخواهیم انداخت. برای حل مشکلات منطقه‌ای و جهانی تلاش می‌کنیم. هویت ظالم را در نظر نمی‌گیریم. یک پای خود را در ترکیه ثابت می‌کنیم و با پای دیگرمان در برقراری صلح و آرامش جهانی مشارکت می‌کنیم.

بدون تردید یکی از زمینه‌هایی که طی 14 سال گذشته انقلابی در آن رخ‌داده است، سیاست خارجی ماست. سیاست خارجی ترکیه در دوره اقتدار ما تغییری نمونه داشته است. امروز محور اصلی سیاست خارجی ما ارزشهای انسانی است. علاوه بر آن بر اساس سازگاری با منافع ملی پی‌ریزی شده است. امکان ندارد ترکیه روی خود را از اتفاقاتی که در اطرافش روی می‌دهد، برگرداند.

اگر کودتای نافرجام شب 15 جولای در ترکیه موفق بود، امروز رسانه‌های بین‌المللی که خودشان را پیروان دموکراسی و آزادیها فرض می‌کنند، با استفاده از تمامی امکاناتشان برای مشروعیت بخشیدن به این کودتا تلاش می‌کردند. افرادی که امروز از ما انتقاد می‌کنند که آزادی مطبوعات در کشور وجود ندارد و از طرفداران تروریسم حمایت می‌کنند، در صورت موفقیت کودتای 15 جولای امکانات و اولویت خود را در اختیار کودتاگران قرار می‌دادند. چون درگذشته هم‌چنین کردند؛ مانند آنچه در مصر روی داد و کودتاچیانی که دستشان به خون مظلومان آغشته بود را به جامعه جهانی مانند قهرمانان دموکراسی معرفی کردند ولی ناکام ماندند.

منبع: خبر آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *