اراده دولتهای ایران و مالزی رابطه‌ای نزدیک‌تر و توسعه همکاریها است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۵


اراده دولتهای ایران و مالزی رابطه‌ای نزدیک‌تر و توسعه همکاریها است

رئیس جمهوری در دیدار رئیس مجلس نمایندگان مالزی

اراده دولتهای ایران و مالزی رابطهای نزدیکتر و توسعه همکاریها است

 

رئیس جمهوری در دیدار رئیس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به مذاکرات خود با نخست‌وزیر این کشور تاکید کرد که اراده دولتهای ایران و مالزی ایجاد رابطه‌ای نزدیک‌تر و توسعه همکاریها است و باید از فرصتها و ظرفیتهای موجود در دو کشور برای تحقق سریع‌تر این هدف بهره گرفت.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار «پاندیکار امین» گفت: تهران و کوالالامپور مصمم هستند سطح روابط خود را در مرحله نخست به سطح دوره قبل از تحریمها بازگردانده و در مرحله بعدی نیز به‌سرعت میزان مبادلات خود را به دو برابر افزایش دهند و حمایت و تقویت همکاریهای پارلمانی این روند را تسریع می‌کند.

روحانی بابیان اینکه آماده ایجاد روابط هر چه‌بهتر بین دو دولت و دو پارلمان هستیم، اظهار داشت: توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی و پارلمانی به نفع دو ملت ایران و مالزی و منطقه است.

رئیس جمهوری به شرایط منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و افزود: مسوولیت دینی، اخلاقی و انسانی ما برای ایجاد وحدت در جهان اسلام در شرایط کنونی مضاعف است و ایران و مالزی به‌عنوان دو کشور بزرگ جهان اسلام، می‌توانند با هماهنگی بیشتر به حل‌وفصل مشکلات مسلمانان کمک کنند. وی با تاکید بر ضرورت تقویت پایه‌های همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان همه ادیان و مذاهب گفت: برای تقویت ثبات و امنیت در کشورها، راهی جز بالا بردن مدارا نیست و اساس دین اسلام براین است که مشترکات را افزایش داده و از اختلاف و تفرقه پرهیز شود.

رئیس مجلس نمایندگان مالزی نیز دراین دیدار تاکید کرد که مجلس مالزی از توسعه و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌ها حمایت می‌کند.

«پاندیکار امین» با قدردانی از مذاکرات سازنده سران دو کشور در مسیر توسعه همکاریهای مشترک، گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط تهران – کوالالامپور وجود ندارد و همکاریهای بانکی میان دو کشور می‌تواند به این روابط شتاب بخشد.

وی با اشاره به سفرهای متعدد خود به تهران اظهار داشت: پارلمانهای ایران و مالزی قطعاً پشتیبان خوبی برای تعمیق و توسعه روابط دو کشور هستند.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *