ارائه گزارش آسیبهای اجتماعی دستگاهها تا ۱ ماه آینده به دفتر رهبری

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۵


ارائه گزارش آسیبهای اجتماعی دستگاهها تا ۱ ماه آینده به دفتر رهبری

ارائه گزارش آسیبهای اجتماعی دستگاهها تا ۱ ماه آینده به دفتر رهبری

معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور از ارائه گزارش دستگاهها در حوزه آسیبهای اجتماعی به دفتر مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور طی روزهای آتی خبر داد.
رضا محبوبی، با اشاره به اینکه جلسه بررسی آسیبهای اجتماعی در حضور رهبر معظم انقلاب حدود یک ماه آینده برگزار می‌شود، افزود: در جلسات پیشین شش تصمیم گرفته شد و در ادامه این تصمیمات، گزارشی در حال تهیه است تا به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شود.
وی ادامه داد: این گزارش مبتنی بر شش تصمیم گذشته تدوین می‌شود که یکی از این محورها، اقدامات فوق‌العاده دستگاهها درزمینهٔ کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی است. معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور اضافه کرد: در این زمینه گزارش جامعی تهیه‌شده است و در این جایگاه به دنبال اثربخشی اقدامات هستیم. این مهم است که به دنبال سنجش اثربخشی اقدامات باشیم. محبوبی تأکید کرد: در این گزارش بیشتر در پی بررسی تأثیرات فعالیتهای دستگاهها هستیم و در حال حاضر گزارشی نسبتاً جامع از بیشتر دستگاهها
دریافت کرده‌ایم.
وی در خصوص دیگر بندهای موردنظر گفت: یکی از این موارد ارتقای شورای اجتماعی کشور و تشکیل سازمان امور اجتماعی و همچنین موضوع گفتمان سازی و تشکیل هیأت اندیشه ورزی است. معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور افزود: گزارش در دست تهیه مشتمل بر ۶ محور مورداشاره تدوین می‌شود و طی روزهای آینده به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود. محبوبی اضافه کرد: این گزارش مقدماتی است و نسخه نهایی آن به‌زودی پس از اصلاح و بازبینی به دفتر رهبر معظم انقلاب و دفتر ریاست جمهوری ارائه خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در این مرحله به دنبال توصیف وضعیت آسیبهای اجتماع نیستیم زیرا موضوعات توصیفی در جلسات پیشین مطرح‌شده است بنابراین در این گزارش اثربخشی موردنظر است اما یک گزارش مکمل هم وجود دارد که به‌طور مستمر ادامه می‌یابد.
معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور در پاسخ به سؤالی در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاهها در کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی تأکید کرد: در حال حاضر ارزیابی عملکرد دستگاهها امکان‌پذیر نیست و حساسیتهایی هم وجود دارد که مانع از این می‌شود، بااین‌حال به‌عنوان مسؤول تهیه این گزارش، می‌توانم مدعی شوم که یک‌همت جدی در همه دستگاهها ایجادشده است.
محبوبی افزود: برخی دستگاهها به‌جای گزارش عملکرد، اقدامات روتین خود را در گزارش آورده‌اند که ازنظر ما عملکرد فوق‌العاده‌ای به شمار نمی‌رود اما برخی دستگاهها هم ساختار سازی کرده‌اند و هم معاونت آسیبهای اجتماعی را راه‌اندازی کرده‌اند. وی گفت: تعدادی از دستگاهها برنامه‌های قبلی خود را گسترده کرده‌اند و هدف‌گیری دقیق‌تری طراحی کرده‌اند. معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی چون شاخص درستی برای سنجش و مقایسه نداریم، امکان مقایسه دستگاهها با یکدیگر وجود ندارد اما مقایسه فعالیت سازمانها با عملکرد گذشته آنها امکان‌پذیر است.
منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *