ارائه دروس اختیاری در دانشگاه‌ بر اساس نیاز سازمانها

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۵


ارائه دروس اختیاری در دانشگاه‌ بر اساس نیاز سازمانها

معاون آموزشی وزیر علوم خبرداد

ارائه دروس اختیاری در دانشگاه بر اساس نیاز سازمانها

 

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی برنامه‌ریزی اظهار کرد: طبق مصوبه جلسه اخیر شورای عالی برنامه‌ریزی مباحثی که موردنیاز سازمانها است، به‌صورت دروس اختیاری در برنامه‌های درسی دانشگاهها گذاشته می‌شود. قبلاً درس دفاع مقدس به همین صورت در دانشگاهها ارائه می‌شد و اخیر سازمان حفاظت محیط‌زیست درخواست ارائه درس محیط‌زیست در دانشگاهها را کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دروس مذکور در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود، در مورد شرایط اخذ این دروس توضیح داد: نمره این دروس در معدل دانشجو تأثیرگذار نیست و دانشجویان می‌توانند این دروس را مازاد بر واحد مجاز و در محدوده سنوات مجاز اخذ کنند، همچنین اگر دانشجو نوبت دوم (شبانه) باشد باید برای اخذ این دروس باید شهریه پرداخت کند. با ارائه چنین دروسی بستری فراهم می‌شود که دانشجویان برای ارتقای سطح دانش دریکی از زمینه‌ها گام بردارند. در حال حاضر در بسیاری از موضوعات، هیچ زمینه رسمی برای دست‌یابی به اطلاعات وجود ندارد.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان بابیان اینکه ارائه دروس موردنیاز سازمانها در دانشگاهها از مهرماه آغاز می‌شود، تأکید کرد: به دانشگاهها این اختیار داده‌شده است که اگر درخواستی از سازمانها رسید در قالب دو واحد درسی تعریف کرده و به‌صورت درس اختیاری به دانشجویان ارائه کنند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *