ارائه خدمات آنلاین پس از راه‌اندازی کلینیک حمل‌ونقل ریلی تا پایان سال

دسته: غیر حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۷ دی ۱۳۹۵


ارائه خدمات آنلاین پس از راه‌اندازی کلینیک حمل‌ونقل ریلی تا پایان سال

مدیر دفتر همکاریهای علمی دانشگاه علم و صنعت خبر داد

ارائه خدمات آنلاین پس از راه‌اندازی کلینیک حمل‌ونقل ریلی تا پایان سال

%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d9%87-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7-%d9%87%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%a9%d9%84%db%8c

مدیر دفتر همکاریهای علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت بابیان اینکه کلینیکهای صنعتی عمدتاً به‌صورت آنلاین ارائه خدمت خواهند کرد از راه‌اندازی کلینیک حمل‌ونقل ریلی باهدف ارائه مشاوره به مدیران صنعت در دانشگاه علم و صنعت تا پایان سال جاری خبر داد.

نورالله کثیری بابیان اینکه شکل عمومی کلینیک صنعتی حدود ۱۲ سال پیش در دانشگاه علم و صنعت راه‌اندازی شد، اظهار کرد: به دلیل اینکه شکل عمومی این کلینیکها به‌طور عمده پاسخگوی اهداف نبود در طی این سالها چندان موردتوجه قرار نگرفته بود اما اواسط سال گذشته طی بررسیهایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این کلینیکها باید به‌صورت تخصصی در دانشگاه‌ راه‌اندازی شوند.

مدیر دفتر همکاریهای علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت افزود: هنوز اولین کلینیک تخصصی راه‌اندازی نشده اما رویه‌ها،‌ آیین‌نامه‌ها و دستورالعملها تدوین و بخشهایی از بانک اطلاعاتی تکمیل‌شده است و به‌محض اخذ مصوبات دستورالعملها به‌صورت رسمی اولین کلینیک تخصصی را راه‌اندازی خواهیم کرد و پس‌ازآن به‌صورت میانگین هر شش ماه یک‌بار کلینیکهای تخصصی دیگری را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی بابیان اینکه این کلینیکها باکس تخصصی مشاوره هستند، گفت: درواقع عملکرد کلینیکها به‌گونه‌ای است که مدیران صنعت در صورت نیاز به دریافت مشاوره به کلینیکهای تخصصی خود مراجعه و در آنجا طرح موضوع می‌کنند که عمدتاً در قالب سامانه‌های مجازی و الکترونیکی این فرآیند انجام می‌شود.

کثیری ادامه داد: مشاوران این سامانه‌ها متشکل از دانش‌آموختگان، اساتید و صنعتگران فعال در آن حوزه تخصصی است که به‌عنوان‌مثال ممکن است شرکتی واگن‌ساز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد که دراین صورت به کلینیک حمل‌ونقل ریلی مراجعه و طرح موضوع می‌کند که برخی اوقات پاسخ طرح موضوع به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود و اگر نیاز به مشاوره بیشتر باشد ارائه خدمت یا به‌صورت حضوری و یا باقی اشکال مجازی در قالب حقیقی یا حقوقی دنبال می‌شود.

مدیر دفتر همکاریهای علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: همچنین ممکن است به‌صورت بالقوه منجر به این شود که سیستمی که نیاز به مشاوره دارد یکی از مشاوران کلینیک را به‌عنوان مشاور دائم، مستمر یا موقت کنار خود قرار دهد یا بر اساس مشورتهایی که می‌گیرد به این نتیجه برسد که باید کار تحقیقاتی، پروژه‌ای یا مهندسی انجام دهد که در آن صورت وارد تعاملات بعدی با دانشگاه می‌شود.

وی در خصوص حضور دانش‌آموختگان در حال تحصیل در کلینیکها نیز گفت: در کلینیکهای صنعتی فرض براین است که تعدادی متخصص در آنجا اظهارنظر می‌کنند ازاین‌رو اگر در بین دانشجویان در مقاطع بالاتر در حوزه خاصی از صنعت خبرگی وجود داشت یعنی به‌عنوان‌مثال اگر مطالعه و تحقیقات مقاطع تکمیلی دانشجو در صنعت خاصی باشد و یا بین مقاطع تحصیلی تجربه کاری در صنعتی خاص داشته باشد می‌توان از توانایی این فرد در کلینیکها بهره برد. اما به‌طور عام بنابراین است که مشاوران حاضر در کلینیک از فیلتر عبور و متخصص حوزه باشند به‌گونه‌ای که مراجعه‌کننده احساس کند با یک خبره طرح موضوع می‌کند.

کثیری بابیان اینکه اداره‌ای در دانشگاه برای این کلینیکها تأسیس می‌شود اما بستر عمومی این کلینیکها به‌صورت مجازی است،‌ گفت: کلینیکهای تخصصی در مراحل اولیه برای دانشگاه درآمد سازی ندارند اما اگر فعالیتها ادامه یابد و منجر به قراردادهای ارائه خدمات مهندسی، تحقیقاتی، آموزشی و امثال آن شود درآمد سازی هم خواهد داشت منتهی نگاه دانشگاه دراین حوزه درآمد سازی نیست.

مدیر دفتر همکاریهای علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت بابیان اینکه اولین کلینیک در حوزه راه‌آهن (حمل‌ونقل ریلی) خواهد بود، اظهار کرد: به‌صورت غیررسمی مذاکرات عمومی انجام داده و اطلاعات را جهت بارگذاری در سیستم گردآوری کردیم. البته با توجه به اینکه دراین حیطه نیاز به انجام مذاکرات رسمی نبود در صورت راه‌اندازی کلینیک، وجود آن را اعلام می‌کنیم. وی افزود: در صورت راه‌اندازی کلینیک، مراجعه‌کنندگان می‌توانند برای ورود و بهره‌برداری اولیه به‌صورت رایگان از خدمات استفاده کنند که البته دراین‌بین شاید نیاز به تعاملات سازمانی هم باشد اما این روند به‌طور گسترده قابل‌تصور نیست. کثیری اظهار امیدواری کرد کلینیک تخصصی حمل‌ونقل ریلی تا پایان سال راه‌اندازی شود. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *