ادغام معاونت فرهنگی
 و دانشجویی به دانشگاهها واگذار شد


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵


ادغام معاونت فرهنگی
 و دانشجویی به دانشگاهها واگذار شد


ادغام معاونت فرهنگی
 و دانشجویی به دانشگاهها واگذار شد

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به مأموریت مشترک بین معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی دانشگاهها، اظهار کرد: ادغام معاونت دانشجویی با معاونت فرهنگی دانشگاهها به هیأت امنای هر دانشگاه سپرده شد، اما در حوزه ستادی هر دو معاونت کار خود را دنبال می‌کنند.
دکتر مجتبی صدیقی در نشست ویژه معاونان فرهنگی دانشگاههای سراسر کشور که در وزارت علوم برگزار شد، با تأکید بر این‌که بین معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی دانشگاهها مأموریتهای مشترک بسیار زیادی است، تصریح کرد: تربیت دانشجویان در حوزه اخلاقی که زمینه‌ساز سایر فعالیتها بوده بر عهده معاونت فرهنگی دانشگاهها است. همچنین ایجاد فضای پرنشاط که به توسعه علمی کشور سرعت ببخشد بر عهده معاونت فرهنگی دانشگاهها است و حوزه دانشجویی زمینه‌ساز فضای مناسب در حوزه‌های معیشتی است.
وی با اشاره به وظایف معاونت دانشجویی دانشگاهها اظهار کرد: وظیفه معاونت دانشجویی تأمین حداقل رفاه برای دانشجویان است که این امر با کمک صندوق رفاه دانشجویان تا حدی محقق شده است.
رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بحث تربیت‌بدنی در دانشگاهها، دفاتر مشاوره، دانشجویان شاهد و ایثارگر و غیره از حوزه‌های مشترک بین معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی دانشگاهها است.
صدیقی در ادامه با تأکید بر لزوم فعالیت هر دو معاونت اظهار کرد: باوجود اشتراکاتی که بین معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی دانشگاهها وجود دارد وزارت علوم به حضور هر دو معاونت اعتقاد جدید دارد؛ اما در حوزه دانشگاهها ادغام این دو معاونت بر عهده هیأت امنای دانشگاهها گذاشته‌شده تا هر دانشگاه با توجه به شرایطی که دارد تشخیص دهد باید هر دو معاونت را داشته باشد یا آنها را با یکدیگر ادغام کند. البته در حوزه ستادی هر دو معاونت کار خود را دنبال می‌کنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه معیشتی دانشجویان طی دو سال اخیر اظهار کرد: طی دو سال اخیر میزان درآمدزایی صندوق رفاه دانشجویان افزایش پیداکرده است.
همچنین با کمک نهادهای عمومی غیردولتی سعی شد خدمت‌رسانی بیشتری به دانشجویان صورت بگیرد. از طرف دیگر بنیاد مستضعفان بسته‌هایی را برای دانشجویان مستضعف ارائه کرد و بنیاد پانزده خرداد برای ساخت خوابگاه دختران در شهرستان اقداماتی را انجام داد.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *