ادغام بیمه سلامت در طولانی‌مدت به صلاح کشور است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵


ادغام بیمه سلامت در طولانی‌مدت به صلاح کشور است

با اشاره به لابیهای قوی برای عملی نشدن مصوبه مجلس وزیر بهداشت:

 ادغام بیمه سلامت در طولانیمدت به صلاح کشور است

بیمه سلامت

وزیر بهداشت تأکید کرد: ورود بیمهای که کاملاً ورشکسته است در کوتاهمدت به مشکلات ما اضافه میکند ولی در طولانیمدت به صلاح کشور، مردم و نظام سلامت است.

دکتر سید حسن هاشمی، در خصوص تأثیر الحاق سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت باوجود نزدیک به هشت هزار میلیارد بدهی، اظهار کرد: هنوز بیمه‌های سلامت به وزارت بهداشت نیامده است و متأسفانه در همین بخش هم برخی شیطنت می‌کنند؛ این در حالی است که سیاستهای کلی نظام سلامت در این خصوص صراحت دارد و مقام معظم رهبری نیز نظر خود را به‌صورت شفاف اعلام کرده‌اند، ولی برخی افراد از این نظر تفاسیری می‌کنند که ما معتقدیم خلاف نظر ایشان است و امیدواریم اجازه دهند تصمیم مجلس اجرا شود.

وی افزود: ورود بیمه‌ای که کاملاً ورشکسته است قطعاً در کوتاه‌مدت به مشکلات ما اضافه می‌کند ولی در طولانی‌مدت به صلاح کشور، مردم و نظام سلامت است و می‌تواند هزینه و درآمد را متعادل کند. هیچ دستگاهی نیست که سیاست‌گذار باشد، اما منابع در اختیار او نباشد به‌عنوان‌مثال اگر منابع مالی را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بگیرید اقدامات او مانند موعظه خواهد بود، هم‌چنین اگر منابع در اختیار مجلس قرار نگیرد، مکتوبات و قوانینی که تصویب می‌کند بی‌فایده است.

وزیر بهداشت در ادامه تأکید کرد: در این حوزه اگر بخواهیم هزینه‌ها را کنترل و از موارد غیرضروری پیشگیری کنیم، باید منابع و مصارف در اختیار یک مدیریت باشد. این موضوع در سیاستهای کلی نیز آمده است ولی تا جایی که من می‌دانم همان لابیهای قوی دارند تلاش می‌کنند که در این قسمت نیز مصوبه مجلس عملی نشود و امیدواریم که این اتفاق نیفتد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *