ادامه تحصیل دانشجو معلمان غیرمنطقی است‌

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۹ شهریور ۱۳۹۵


ادامه تحصیل دانشجو معلمان غیرمنطقی است‌

رییس دانشگاه فرهنگیان

ادامه تحصیل دانشجو معلمان غیرمنطقی است

محمود مهرمحمدی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: کسانی که از دانشگاه فرهنگیان و طی یک دوره 4 ساله فارغ‌التحصیل شده و مدرک کارشناسی می‌گیرند، بر اساس نیاز آموزش‌وپرورش به نیروی انسانی نمی‌توانند در دانشگاه فرهنگیان به ادامه تحصیل بپردازند.

وی ادامه داد: ورودیهای دانشگاه فرهنگیان بر اساس خلأهای نیروی انسانی آموزش‌وپرورش بوده و با توجه به فلسفه تأسیس دانشگاه مبنی بر تربیت نیروی انسانی موردنیاز سازمان آموزش‌وپرورش، ادامه تحصیل این فارغ‌التحصیلان به چند سال پس از خدمت موکول می‌شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به شرایط محل خدمت جهت ادامه تحصیل و یا منع آن اظهار کرد: دانشجویان باید رشته انتخابی خود در تحصیلات تکمیلی را با توجه به حوزه اداری خود انتخاب کنند تا در اعمال مدرک دچار مشکل نشوند.

وی بابیان اینکه توسعه کمّی دانشگاه بدون وجود زیرساختهای لازم به‌هیچ‌عنوان انجام نخواهد شد، گفت: کیفی سازی هدف اصلی دانشگاه است و با توسعه کمی دانشگاه بدون فراهم کردن زیرساختهای لازم مخالف هستیم.

مهرمحمدی با تأکید بر توسعه معقول و رعایت استانداردهای لازم تصریح کرد: کسانی که در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل مشغول هستند، درنهایت به تدریس می‌پردازند؛ بنابراین باید شرایط تحصیل دراین دانشگاه ازلحاظ کیفی روزبه‌روز بهتر شود.

وی با اشاره به خروجی 27 هزارنفری دانشگاه فرهنگیان در سال جاری اظهار کرد: خروجیهای دانشگاه به‌تناسب ورودیهایی که از طریق کنکور سراسر ی و آزمون استخدامی وارد دانشگاه شده‌اند، است.

مهرمحمدی تعداد واحدهای دانشگاه فرهنگیان در کشور را 100 مورد اعلام و عنوان کرد: 64 مورد که در مراکز استانها واقع بوده، تحت عنوان پردیس و مابقی به‌عنوان واحدهای دانشگاهی وابسته به پردیسها فعالیت دارند.

رییس دانشگاه فرهنگیان یکی از اولویتهای امسال این دانشگاه را پذیرش 10 هزارنفری فارغ‌التحصیلان دانشگاههای دیگر در دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: باید تلاش شود تا برخلاف گروه 5000 نفری که در دوره اول وارد دانشگاه شدند و تنها نیمی از زمان آنها به دانشگاه اختصاص یافت، دراین دوره با برگزاری به‌موقع آزمون و اعلام نتایج آن، حداکثر زمان را برای آموزش این افراد به دست بیاوریم. وی بابیان اینکه شایستگیهای اجتماعی و سیاسی از طریق تشکلهای دانشجویی تقویت می‌شود، خاطرنشان کرد: تشکلهای اسلامی می‌توانند بستر ایجاد و توسعه شایستگیهای مختلف اجتماعی سیاسی را فراهم آورند و نباید از این بستر غافل شد.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *