اخذ «دی‌ان‌ای» ۱۰هزار مجرم تا پایان امسال

دسته: رویداد حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۵


اخذ «دی‌ان‌ای» ۱۰هزار مجرم تا پایان امسال

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد

اخذ «دیانای» ۱۰هزار مجرم تا پایان امسال

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جمعآوری نمونه «دیانای» مجرمان و زندانیان در راستای تکمیل بانک ژنتیک خبر داد و گفت: پیشبینی ما این است که تا پایان امسال، نمونه «دیانای» 10 هزار زندانی جمعآوری شود.

3d model of a genetic code incorporated by the nature

احمد شجاعی در خصوص آخرین وضعیت بانک ژنتیک کشور، اظهار کرد: یک سال از زمان اجرای این طرح می‌گذرد و به دنبال تکمیل اطلاعات مجرمان و زندانیان سابقه‌دار هستیم. وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از جمع‌آوری نمونه‌های ژنی زندانیان برای سال جاری چه مقدار است، گفت: تعداد زیادی از زندانیان دراین طرح آنالیز می‌شوند و پیش‌بینی ما این است که تا پایان امسال 10 هزار نمونه‌گیری انجام می‌شود.

  طرح داد پزشک در برخی استانها اجرایی شد

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: پس از جمع‌آوری نمونه‌ها، اطلاعات در بانک ژنتیک ثبت و آنالیزها انجام می‌شود. شجاعی همچنین در خصوص اجرای طرح داد پزشک در کشور گفت: این طرح در استانهای مختلف در حال اجرا است و امیدواریم با اجرای هرچه بهتر به سیستم نابسامان صدور گواهی فوت، سامانی بدهیم. وی افزود: بسیاری از استانها در راستای اجرای این طرح، همکاریهای خوبی با بیمارستانها و مراکز مرتبط با دانشگاههای علوم پزشکی داشته‌اند.

  ضرورت همکاری دستگاهها در راستای بانک ژنتیک

همچنین رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در شورای قضایی استان گلستان با اشاره به تأمین اعتبار و فراهم شدن زیرساختهای موردنیاز بانک ژنتیک خواستار همکاری و تعامل بیشتر سازمانهای ذی‌ربط به‌منظور تعیین اولویت، نمونه‌گیری و ذخیره پروفایلها در بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران شد. شجاعی کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین دغدغه این سازمان عنوان کرد و گفت: ناهماهنگی در پرداخت حقوق و دستمزد در کشور سبب مشکل برای پزشکی قانونی در جذب پزشکان و مشارکت آنان در مناطق محروم و دورافتاده شده است.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *