احضار 11 نفر در پرونده حقوقهای نجومی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۸ آذر ۱۳۹۵


احضار 11 نفر در پرونده حقوقهای نجومی

دادستان تهران اعلام کرد

احضار 11 نفر در پرونده حقوقهای نجومی

%d8%a7%d8%ad%d8%b6%d8%a7%d8%b1-%db%b1%db%b1-%d9%86%d9%81%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%ac%d9%88%d9%85%db%8c

  دادستان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت پروندههای مطرح در دادسرای تهران، از احضار 11 نفر در پرونده حقوقهای نجومی خبر داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی در بیستمین نشست شورای معاونان دادستانی با موضوع اجرای احکام، ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، در خصوص آخرین وضعیت پرونده حقوقهای نجومی، با تأکید دوباره بر اینکه دولت تاکنون گزارشی را به دستگاه قضایی در رابطه با حقوقهای نجومی ارسال نکرده است، گفت: دادستانی تهران برای ارائه گزارش دیوان محاسبات و سایر نهادهای مرتبط فرصت یک‌ماهه به آنها داد و حتی به کم‌کاری هم متهم شد، ولی حالا پس از گذشت این مهلت، تنها سازمان اطلاعات سپاه و سازمان بازرسی گزارشهای خود را ارسال کرده‌اند.

دادستان تهران از احضار 11 نفر دراین پرونده خبر داد و با ارائه خلاصه پرونده این مدیران نجومی بگیر، دریافتی آنها را 60، 57، 55، 50، 55، 42، 34، 33، 27، 26، 20میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس اقدامات دادسرا، 10 نفر از افراد احضار شده 1میلیارد و 480میلیون تومان وجوه را مسترد کرده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی بابیان اینکه در گزارشهای ارائه‌شده حقوقهای بالاتری از مبالغ مذکور وجود دارد، ادامه داد: بعدازاینکه دیوان محاسبات و دولت و وزارت اطلاعات گزارشهای خود را ارسال نکردند و سازمان بازرسی فهرستی به دادسرای تهران ارائه داد، احضار‌ها دراین شروع‌شده و تحقیقات از افراد با جدیت ادامه دارد.

  لزوم هوشیاری مسؤولان در عقیم گذاشتن ترفندهای دشمنان

وی با یادآوری برخی رویدادهای مهم کشور و اظهار اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات خصم آمیز دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در ابعاد و سطوح مختلف ادامه داشته است، گفت: این دشمنیها گاه با شیوه نظامی، در شکل براندازی و یا با اعمال تحریم اقتصادی همراه بوده و یکی از شیوه‌های کنونی دشمن، دامن زدن به نارضایتیها و برخی اعتراضات است.

دادستان تهران بابیان اینکه برخی از نارضایتیها مرتبط با افعال، رفتار و عملکرد مسؤولان است، در تبیین این روش تصریح کرد: عده‌ای سعی می‌کنند این رفتارها را فراگیر کرده، توسعه داده و اگر اعتراضی می‌شود، به سایر زمینه‌ها و صنفها تعمیم داده می‌شود و آن را تأثیرگذار جلوه می‌دهند.

جعفری دولت‌آبادی با اعلام اینکه چنین هجمه‌هایی کاملاً مدیریت‌شده و هدف نهایی آن ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است، مقابله با این اهداف شوم را مستلزم هوشیاری و آگاهی مردم و مسؤولان در عقیم گذاردن ترفندهای دشمنان دانست.

  هجمه به قوه قضاییه برای تشویش اذهان مردم است

وی برنامه‌ریزی برای هجمه به قوه قضاییه را در راستای تشویش اذهان مردم و افکار عمومی دانست و با بی‌سابقه دانستن تخریبهای اخیر علیه دستگاه قضایی افزود: در قضیه حسابهای قوه قضاییه چه موج سنگینی را به راه انداختند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه نداشته، این‌گونه به قوه قضاییه هجمه کنند و روشن است که این اقدامات درجایی برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود. جعفری دولت‌آبادی بابیان اینکه امروز صدها ماهواره فارسی‌زبان و هزاران سایت علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند، ایستادگی در برابر امواج هجمه‌ها و تخریبها را نشانه قوت نظام اسلامی دانست. دادستان تهران تخریبهای اخیر علیه قوه قضاییه را نشأت گرفته از این برنامه‌ریزی دانست و ادامه داد: همه این اقدامات برای این بود تا افکار عمومی را به هم بریزند، ذهن مردم را در برابر سؤالهای بزرگ قرار دهند و اعتماد‌ مردم از مسؤولان سلب شود و نهایتاً نتیجه بگیرند که اینها ناشی از آثار عملکرد برخی مسؤولان نظام اسلامی است. جعفری دولت‌آبادی بابیان اینکه در موضوع حسابهای قوه قضاییه برخی در سایه جو‌سازهای دروغین به خطا رفتند، گفت: آن‌قدر تبلیغات می‌کنند که همه سطوح مردم را درگیر کنند لذا باید اطلاعات درست را به دیگران منتقل کرد.

  احضار 30 نفر در پرونده واگذاری املاک شهرداری

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران، از احضار 30 نفر دراین پرونده خبر داد و گفت: دراین پرونده برخی کارمند بوده و برخی دارای مسؤولیت در شهرداری تهران هستند و با تحقیق از همه افراد با توجه به تحقیقات و نوع اقدامات آنها، اتخاذ تصمیم خواهد شد. دادستان تهران بابیان اینکه به این پرونده با سرعت و دقت رسیدگی خواهد شد و وجوه تخفیف داده‌شده به کسانی که استحقاق نداشته‌اند، باید مسترد شود، افزود: بعضاً واگذاریهای دیگری نیز از سوی شهرداری تهران انجام‌شده که از آن جمله پرونده یکی از اعضای شورای شهر است که ملکی با موقعیت تجاری و اداری در قالب انجمن خیریه واگذارشده است.

وی به بیان برخی از مستندات این پرونده پرداخت و تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال یکی از کارمندان شهرداری که از وی تحقیق‌شده، در تحقیقات اعلام کرده به دلیل مستأجر بودن از شهرداری ملکی با 17 سال قدمت، بدون آسانسور و در طبقه سوم در منطقه فلکه دوم تهران‌پارس با 30 درصد تخفیف دریافت کرده است. جعفری دولت‌آبادی تأکید کرد: دراین پرونده با عاملان و همچنین باکسانی که به‌ناحق املاکی گرفته‌اند و یا از تخفیفهای غیرمتعارف برخوردار شده باشند برخورد می‌شود و پولها پس گرفته خواهد شد و این‌که از روز اول عنوان می‌شد که نباید آبروی افراد ریخته می‌شد، به این دلیل است که دراین پرونده موارد مختلفی وجود دارد که در واگذاری املاک فرایند یکسانی ندارد.

دادستان تهران از آمادگی قوه قضاییه برای برخورد با معضل فروش پایان‌نامه‌ها خبر داد و با اعلام اینکه در برخورد با متخلفان با خلأ قانونی مواجه نیستیم، از وزارت علوم و دانشگاهها خواست که برای مقابله با این موضوع که برای قدرت علمی کشور نامناسب است، گزارشهای خود را به دادستانی تهران ارسال کنند.

جعفری دولت‌آبادی درج اخبار علیه جمهوری اسلامی ایران در برخی مجلات معتبر علمی را مناسب ندانست و خطاب به مسؤولان وزارت علوم و دانشگاهها اظهار کرد: دادستانی تهران آمادگی مقابله با متخلفان را دارد؛ کسانی که با مخدوش کردن حیثیت علمی کشور بدون اینکه حتی یک سطر پایان‌نامه بنویسند، مدرک می‌گیرند اما موفقیت در مبارزه با چنین جرایمی و پاک کردن این لکه ننگ از ساحت علمی کشور، منوط به همکاری دستگاههای اجرایی و پلیس است. دادستان تهران همچنین با خاطرنشان کردن اینکه امروزه مواد مخدر و روان‌گردان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آسیبهای اجتماعی کشور است اظهار کرد: توجه مسؤولان به آسیب مواد مخدر، تعداد معتادان، معتادان متجاهر، نقش دستگاههای اجرایی در مقابله با این معضل و پیشگیری از آن، ضروری است و به‌ویژه باید به استانهای شرقی کشور که در مسیر ترانزیت مواد مخدر هستند، توجه خاص شود.

  عذرخواهی محمود صادقی مانع از تعقیب وی نیست

دادستان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمود صادقی، از ارسال گزارشی مبسوطی دراین زمینه به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این گزارش متضمن 15 اتهام برای نماینده مجلس شامل 8 شاکی خصوصی و 7 فقره اعلام‌جرم عمومی است. وی خاطرنشان کرد: دادستانی در رابطه با قسمتی از اظهارات نامبرده در تهران و در شیراز نیز اعلام‌جرم کرده است. وی عذرخواهی صادقی را مانع از تعقیب وی ندانست و با اشاره به ارتباط و مناسبات خوب قوه قضاییه و دادستانی تهران با مجلس شورای اسلامی طی سالهای اخیر، اظهار کرد: اهانت به بازپرس و قضات و اظهاراتی که جنبه محرمانه دارد، دور از شأن نمایندگی است. دادستان تهران در ادامه گفت: ارسال گزارش پرونده‌های اتهامی محمود صادقی به همراه مستندات آن برای رئیس محترم مجلس با این هدف بود که جناب آقای دکتر لاریجانی و نمایندگان محترم مجلس به مظلومیت قوه قضاییه پی ببرند و بدانند که اقدامات مجرمانه او تا چه حد بوده و چگونه با درج اشعاری در توییتر خود نسبت به قضات کشور توهین کرده است. منبع: حمایت

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *