احتمال تقلب در انتخابات آمریکا قوت گرفت

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵


احتمال تقلب در انتخابات آمریکا قوت گرفت

احتمال تقلب در انتخابات آمریکا قوت گرفت

375050672

رسانههای آمریکایی گزارش دادند بعد از آنکه گروهی از فعالان شامل کارشناسان حوزه رایانه و همچنین حقوق مربوط به انتخابات شایبه وقوع تقلب در روند انتخابات ریاستجمهوری آمریکا در سه ایالت را مطرح کرده و از هیلاری کلینتون خواستهاند نتایج انتخابات در این سه ایالت را به چالش بکشد احتمال اعلام کلینتون به عنوان پیروز این انتخابات قوت گرفته است.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، براساس گفته چند کارشناس حوزه رایانه و هم‌چنین حقوقدانها احتمالا در روند رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا «دستکاری» شده است.

این کارشناسان از هیلاری کلینتون خواسته‌اند تا پس از آنکه آنها مدارک قابل توجه در خصوص وقوع دستکاری در نتایج انتخابات به دست آوردند اقدام به اعتراض به نتایج انتخابات در این سه ایالت مهم کند که نقش زیادی در باختن او در انتخابات ریاست‌جمهوری داشتند.

این فعالان شامل جان بونیفاز، یک وکیل حقوق انتخابات و جی آلکس هالدرمن، مدیر مرکز امنیت رایانه و جامعه در دانشگاه میشیگان معتقد هستند که طبق مدارکی که به دست آورده‌اند نتایج انتخابات در این سه ایالت «هک» شده‌اند.

طبق گزارش نشریه نیویورک مگزین این گروه به طور خصوصی در حال لابی کردن با تیم هیلاری کلینتون به منظور به چالش‌کشیدن نتایج انتخابات هستند.

کلینتون در ایالت ویسکانسین هفت درصد رأی کمتر در حوزه‌هایی که وابسته به ماشینهای الکترونیک رأی‌گیری بوده‌اند به نسبت حوزه‌هایی که از برگه‌های کاغذی و اسکنرهای اوپتیکی استفاده می‌کردند، کسب کرد و این موجب شد که او تا 30 هزار رأی را از دست بدهد و در انتها با کمتر از 27 هزار رأی در این ایالت باخت.

هم‌چنین این فعالان یک گفت‌وگوی تلفنی با جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون و مارک الیاس، مشاور ارشد او داشته و خطاب به آنها گفته‌اند که اگرچه مدارک قطعی دال بر وقوع هک نتایج انتخابات نیافته‌اند اما الگوی مشاهده شده در نتایج، ارزش یک بررسی مجدد به طور مستقل را دارد. کلینتون هنوز اعلام نکرده که آیا به نتایج انتخابات اعتراض خواهد کرد یا خیر و کاخ سفید خواهان انتقال قدرت آرام شده است.

هنوز نتایج انتخابات در ایالت میشیگان به طور رسمی اعلام نشده چرا که نتایج این ایالت بسیار نزدیک بودند و 16 رأی الکتروال در میشیگان هنوز بین ترامپ یا کلینتون تقسیم نشده‌اند.

ترامپ براساس آخرین نتایج 290 رأی الکترال داشته و رقیب او کلینتون 232 رأی الکترال کسب کرده است. به احتمال زیاد ایالت میشیگان نیز پیروزی را نصیب جمهوری خواهان خواهد کرد.

کلینتون نیاز دارد که در ایالت میشیگان پیروز شده و نتایج انتخابات در ویسکانسین و پنسیلوانیا را برگرداند تا برنده آرای الکترال شود. از سوی‌دیگر بیش از 5 /4 میلیون نفر یک طومار را امضا کرده تا بخواهند تعداد هرچه بیشتری از دلگیتها (نماینده‌های الکترال) در کالجهای انتخاباتی دستورالعملهای داده شده به آنها در ایالتشان را به چالش بکشند. هم‌چنین حبا عابدین، خواهر هما عابدین، دستیار ارشد هیلاری کلینتون در فیس‌بوک از مردم خواسته تا به وزارت دادگستری آمریکا تلفن کرده و درخواست بازشماری آرا را مطرح کنند.

او نوشت: مردم دارند می‌فهمند که واقعا با انتشار نتایج انتخابات یک جای کار اشتباه است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *