احتمال اخراج دائمی ونزوئلا از مرکوسور

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶


احتمال اخراج دائمی ونزوئلا از مرکوسور

احتمال اخراج دائمی ونزوئلا از مرکوسور

رئیس‌جمهور آرژانتین اعلام کرد، درصورتی‌که دولت ونزوئلا رفتار خود را تغییر ندهد به‌طور دائمی از بلوک تجاری آمریکای جنوبی (مرکوسور) اخراج می‌شود.
به نقل از خبرگزاری رویترز، مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور آرژانتین در گفت‌وگو با سی ان ان، با لحنی شدیدتر و تندتر نسبت به گذشته، از ونزوئلا خواست که به دموکراسی احترام بگذارد و به پیام اعضای این بلوک تجاری و معترضان در کشورش گوش کند.
وی ادامه داد: اگر تغییری کامل در رفتار دولت ونزوئلا ایجاد نشود اخراج کامل ونزوئلا از مرکوسور اتفاق می‌افتد.
رئیس‌جمهور آرژانتین درباره شروط لازم برای ادامه عضویت ونزوئلا در این بلوک تجاری گفت: باید یک تقویم انتخاباتی در این کشور تنظیم شود. هم‌چنین زندانیان سیاسی آزادشده و به تفکیک قوا در سیستم حکومتی احترام گذاشته شود.
این در حالی است که چند روز گذشته دولت کاراکاس از درخواست اخیر بلوک تجاری مرکوسور در این رابطه که ونزوئلا باید از تفکیک قوا در این کشور اطمینان حاصل کند، انتقاد کرد.
عضویت ونزوئلا در مرکوسور به اتهام عدم رعایت الزامات، نقض‌ حقوق بشر و نیز نگرانیهایی درباره اجرای عدالت اجتماعی به حالت تعلیق درآمده است.
عضویت ونزوئلا در مرکوسور پس از سالها اعتراض کشورهای عضو درباره وضعیت اقتصادی آن تعلیق شد. به گفته این اعضا، ونزوئلا نتوانست انتظارات درباره رشد اقتصادی و تجاری را برآورده کند. آنها هم‌چنین نسبت به سابقه حقوق بشری دولت ونزوئلا ابراز نگرانی کرده‌اند. منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *