اجماع لازم برای تشکیل هرچه سریع‌تر دولت وجود دارد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۵


اجماع لازم برای تشکیل هرچه سریع‌تر دولت وجود دارد

سعد حریری:

اجماع لازم برای تشکیل هرچه سریعتر دولت وجود دارد

سعد حریری در پایان مذاکراتش با فراکسیونها و جریانهای سیاسی حاضر در پارلمان این کشور اعلام کرد که اجماع لازم برای تشکیل هرچه سریعتر دولت وجود دارد و مذاکرات سیاسیاش مثبت بوده است.

819006610

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان در پایان سه روز مذاکره با گروهها و فراکسیونهای سیاسی در پارلمان و خارج از آن در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به جو سیاسی «مثبت» حاضر بر مذاکرات ابراز امیدواری کرد که بتواند هرچه سریع‌تر کابینه را تشکیل دهد. حریری که پیش‌تر گفته می‌شد احتمالاً برای تشکیل دولت با مشکلات زیادی روبه‌رو باشد، تاکید کرد که با میشل عون، رئیس‌جمهور و نبیه بری، رئیس پارلمان برای تشکیل هرچه سریع‌تر دولت تفاهم کامل دارد و مذاکراتش را برای نهایی کردن اسامی وزرا ادامه می‌دهد.

وی گفت: اینکه هریک از جریانهای سیاسی به دنبال سهم بیشتری از کابینه باشند امری طبیعی است اما هر گروه به‌اندازه جایگاه و وزن سیاسی خود در دولت حضور خواهد داشت.

حریری همچنین تاکید کرد که هیچ گروهی حق وتو علیه دولت ندارد و همه در دولت ائتلافی وی حاضر خواهند بود. سعد حریری تصریح کرد: هیچ وتویی از سوی هیچ قدرت سیاسی علیه هیچ قدرت دیگر در جریان رایزنیها صورت نگرفت. وی خاطرنشان کرد: ما نسبت به همکاری با تمامی گروههای سیاسی برای تشکیل دولت توافق ملی دیدگاه مثبت داریم. نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان عنوان داشت: فضای مثبتی بر رایزنیهای تشکیل دولت حکم‌فرما بود. مهم‌ترین مشکلی که اکنون حریری با آن مواجه است سهم خواهی گروههای سیاسی در لبنان است که گفته می‌شود وی نهایتاً مجبور خواهد شد یک یا دو وزارتخانه دیگر به کابینه‌اش اضافه کند تا بتواند به خواسته‌های جریانهای سیاسی پاسخ دهد.

برخی جریانهای سیاسی ازجمله حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرده‌اند که در دولت وی حاضر نخواهند بود. حزب‌الله، نبیه بری، رئیس پارلمان و هم‌پیمان اصلی خود را مسؤول مذاکره با حریری اعلام کرده تا سهم ائتلاف شیعیان در دولت تازه لبنان را مشخص کند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *