اجرای پایلوت ثبت‌نام اینترنتی ورودیهای جدید دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۵ مهر ۱۳۹۵


اجرای پایلوت ثبت‌نام اینترنتی ورودیهای جدید دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات

اجرای پایلوت ثبت‌نام اینترنتی ورودیهای جدید دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات

409457063

برای اولین بار در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی مراحل ثبت‌نام ورودیهای جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در واحد علوم و تحقیقات به‌صورت اینترنتی صورت گرفت.
به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر ساسان بابایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پذیرفته شدن بیش از ۱۷ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۲۵۰۰ نفر در مقطع دکتری تخصصی در واحد علوم و تحقیقات، گفت: با توجه به تعداد پذیرفته‌شدگان و به‌منظور کاهش حجم مراجعات در زمان ثبت‌نام و تسهیل روند ثبت نامی برای پذیرفته‌شدگان، تمامی مراحل ثبت‌نام به‌صورت مجازی و اینترنتی پیش‌بینی و اجرا شد.
وی ادامه داد: به این منظور ضمن توسعه نرم‌افزار آموزشی موجود، روند ثبت‌نام با حداقل وابستگی به حضور پذیرفته‌شدگان اجرا شد.
دکتر بابایی بابیان اینکه درگذشته مراحل ثبت‌نام از ورودیهای جدید به‌صورت حضوری و با تشکیل پرونده فیزیکی همراه بود، افزود: در سال تحصیلی جدید، پذیرفته‌شدگان جدیدالورود برای ثبت‌نام اینترنتی در مرحله اول با مراجعه به سایت واحد علوم و تحقیقات و پر کردن فرمهای مربوطه، مدارک لازم برای ثبت‌نام را اسکن کرده و در سایت بارگذاری می‌کنند.
وی ادامه داد: در مرحله دوم پس از بررسی و تأیید مدارک ارسال‌شده توسط کارشناسان آموزشی واحد علوم و تحقیقات، پذیرفته‌شدگان با پرداخت شهریه ثابت مصوب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، شماره دانشجویی و رمز مخصوص به خود را دریافت کرده و می‌توانند مبادرت به انتخاب واحد کرده و در کلاسهای خود حضور یابند.
دکتر بابایی افزود: در مرحله سوم دانشجویان جدیدالورود که به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند، هم‌زمان با شرکت در کلاسها با ارائه اصل مدارک نسبت به تطبیق آن با مدارک ارسالی از طریق ثبت‌نام اینترنت، به بخش آموزش دانشکده خود مراجعه و مراحل ثبت نامی را تکمیل می‌کنند.
وی بابیان اینکه از زمان شروع ثبت‌نامها تاکنون هیچ‌گونه ثبت نامی به‌صورت حضوری نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که فرایند ثبت‌نام اینترنتی به‌صورت پایلوت برای اولین بار اجرا می‌شود، پذیرفته‌شدگانی که به دلایل موجه نتوانسته‌اند از این طریق ثبت‌نام کرده یا مراحل ثبت نامی خود را تکمیل کنند، می‌توانند در بازه زمانی تعیین‌شده (سوم تا هفتم مهرماه امسال) و طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده در سایت واحد، با مراجعه حضوری نسبت به تکمیل فرایند ثبت نامی خود اقدام کنند.
دکتر بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به‌پیش بینیهای صورت گرفته این روند ثبت نامی، برای پذیرفته‌شدگان تمامی مقاطع تحصیلی از سال جاری اجرایی خواهد شد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *