اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری در دستور کار مدیران زندانها قرار گیرد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۵


اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری در دستور کار مدیران زندانها قرار گیرد

رئیس سازمان زندانها

اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری در دستور کار مدیران زندانها قرار گیرد

 

جهانگیر در نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان زندانها بر نقش مدیران زندانها در اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان زندانها، جهانگیر در نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان زندانها بر نقش مدیران زندانها در اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

رئیس سازمان زندانها دراین نشست که به‌صورت سراسری و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار می‌شد، گفت: پیگیری وضعیت قضایی زندانیان تحت قرار تا حصول نتیجه لازم باید در دستور کار مدیران زندانها باشد.

وی گفت: استفاده از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت زندانیان باید به یک نهضت عمومی در دستگاه قضایی و زندانها تبدیل شود تا ضمن رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری بتوانیم در پیشبرد اهداف عالیه قوه قضاییه تلاش کنیم. مشاور رئیس دستگاه قضا با اشاره به بخشنامه «ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها» گفت: اجرای این بخشنامه که محصول ماهها تلاش مجموعه قضایی کشور است باید به‌طور ویژه در دستور کار مدیران قرار گیرد. این مقام ارشد قضایی کشور در ادامه گفت: همه زندانیان فارغ از نوع جرم و محکومیت دارای حقوقی هستند که باید رعایت شود.

رئیس سازمان زندانها افزود: آشنایی زندانیان با حقوق خود ازجمله برنامه‌هایی است که در زندانها با اشکال مختلف انجام می‌شود. جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کنار افزایش واحدهای انجمنهای حمایت از زندانیان باید خدمات آنان نیز توسعه یابد. وی افزود: انجمنهای حمایت باید درزمینهٔ توسعه کیفی خدمات خود تلاش کنند تا آسیبهایی که متوجه خانواده‌های زندانیان است از آنان دور شود. رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه گفت: یکی از راههای توسعه امنیت پایدار در زندانها توجه به مقوله اشتغال زندانیان است.

وی گفت: وقتی زندانی بتواند با اشتغال در زندان درآمدزایی داشته باشد بسیاری از دغدغه‌های معیشتی خانواده‌ها از بین می‌رود ضمن اینکه این موضوع در بهبود وضعیت شخصیتی و روحی زندانی تأثیر بسزایی خواهد داشت. جهانگیر ادامه داد: در کنار اشتغال موضوع حرفه‌آموزی نیز باید به‌صورت هدفمند دنبال شود و زندانها باید برنامه‌ریزی کنند که حرفه‌های متناسب با نیاز بازار کار و درآمدزا به زندانیان آموزش دهند تا بعد از آزادی دچار بیکاری یا شغل کاذب نشوند. در ادامه این نشست رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در خصوص موضوعات روز زندانها نکاتی را مطرح نمود. این نشست که به‌صورت سراسری و از طریق ویدئو کنفرانس پخش می‌شد 2 ساعت به طول انجامید.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *