اجرای طرح تعالی مدیریت در 8000 مدرسه متوسطه دوم در سال جاری

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


اجرای طرح تعالی مدیریت در 8000 مدرسه متوسطه دوم در سال جاری

اجرای طرح تعالی مدیریت در 8000 مدرسه متوسطه دوم در سال جاری

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزشوپرورش از رتبهبندی 8000 مدرسه مجری طرح تعالی مدیریت خبر داد و گفت: امسال 8000 مدرسه دیگر به این طرح پیوستند.

عظیم محبی، از اجرای طرح تعالی مدیریت مدارس در 8000 مدرسه متوسطه دوم در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته 8000 دبیرستان متوسطه اول و دوم در سطح کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که برای سال جاری این تعداد دو برابر شده است.

وی افزود: همه 8000 مدرسه‌ای که سال گذشته در پوشش طرح قرارگرفته بودند اخیراً مورد ارزیابی قرار گرفتند و استانها مدارس خود در سطوح ممتاز و پویا به وزارتخانه معرفی کردند. ما 100 نفر را آموزش دادیم که به استانها اعزام و مدارس دارای امتیاز بالا را مجدداً موردبررسی قراردادند. مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه بر اساس ارزیابیهای انجام‌شده مدارس رتبه‌بندی شدند گفت:‌ مدرسه متعالی نداشتیم و مدارس ما در سه سطح ممتاز، موفق و پویا رتبه‌بندی شدند.

محبی ادامه داد: قرار بود همایش ملی طرح تعالی و تقدیر از مدیران برتر در آبان ماه برگزار شود که با توجه به تغییرات رخ‌داده در وزارت آموزش‌وپرورش برگزاری همایش کمی با تأخیر همراه خواهد شد. وی درباره مزیتهای طرح تعالی مدیریت مدارس گفت: الگوی مدرسه داری را بر اساس استانداردها در قلب طرح تعالی مدیریت دنبال می‌کنیم. یک فهرست و چک‌لیست از شاخصه‌های اداره مدارس در اختیار مدیران قرار می‌گیرد که خود را با امتیازات در نظر گرفته‌شده برای هر شاخص مطابقت داده و برنامه‌ای تدوین می‌کنند. درنهایت ما بر اساس برنامه تدوین‌شده و شاخصهای ارزیابی میزان پیشرفت مدارس را بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که درنهایت به ارتقای کیفیت فعالیتهای مدرسه می‌انجامد و طبیعتاً در پی آن بهبود یادگیری دانش آموزان را در پی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *