اجازه تأسیس موسسه حقوقی توسط غیر حقوق‌دان، کمک به ارتکاب جرم است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۵


اجازه تأسیس موسسه حقوقی توسط غیر حقوق‌دان، کمک به ارتکاب جرم است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تشریح کرد:

اجازه تأسیس موسسه حقوقی توسط غیر حقوق‌دان، کمک به ارتکاب جرم است

57346360

امیرحسین‌آبادی روز جمعه در آیین سوگند 331 کارآموز وکالت که مرحله اختبار را نیز گذرانده‌اند، افزود: متأسفانه اداره کل ثبت شرکتها، وضعیتی را پیش آورده بود که هرکس با کمترین میزان تحصیلات و سواد حداقلی درخواست ثبت موسسه حقوقی می‌توانست بدهد.
وی ادامه داد: به همین منظور جلسه‌ای را با مسئولان اداره ثبت شرکتها و معاونت امور اسناد سازمان ثبت‌اسناد و املاک برگزار و کارگروهی برای بررسی این وضعیت تعیین شد.
حسین‌آبادی اجازه تأسیس چنین مؤسساتی را به نوعی کمک در ارتکاب جرم دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با تعامل و کنش خوب با سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور قرار شد دیگر موسسه‌ای جز به اجازه از کانونهای وکلا ثبت نشود.
وی تعداد این مؤسسات حقوقی را در سراسر کشور بیش از یک هزار موسسه برشمرد و ادامه داد: در این مؤسسات نه وکیل جزو مسئولان این مؤسسات است، نه اطلاعات وکالتی لازم و کافی را دارند و نه اخلاق را رعایت می‌کنند. رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز خاطرنشان کرد: پیشنهادی برای این مؤسسات موجود مطرح‌شده که یکی از این پیشنهادها این است یک وکیل مسئولیت آن را برعهده بگیرد تا کانون وکلا بتواند روی آن کنترل داشته باشد. وی پیشنهاد دیگر را مانع شدن از ادامه فعالیت این مؤسسات حقوقی عنوان کرد.
حسین‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اجباری شدن وکالت شد و گفت: قانون اجباری شدن وکالت از سال 56 تصویب و یک‌بار در زمان آیت‌الله شاهرودی اجرایی شد که متأسفانه ادامه نیافت. وی اجباری شدن وکالت را باعث تسریع درروند رسیدگی به پرونده‌ها و اشتغال‌زایی وکلا دانست و افزود: بر اساس اصل 35 قانون اساسی و قوانین عادی برای خانواده‌های با بضاعت مالی اندک باید دولت وکیل اختصاص دهد که اجباری شدن وکالت باعث کاهش پرونده‌های دادگستری، کم شدن بار کاری محاکم و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود. 441 کارآموز وکالت بهمن سال گذشته دوره کارآموزی را گذراندند و اختبار کتبی آنان در تاریخ پنجم، ششم و هفتم خرداد و اختبار شفاهی از ٢٠ تیر تا اول شهریور امسال انجام شد. درنهایت ٣٣١ نفر بعد از موفقیت در دو آزمون اختبار کتبی و شفاهی امروز با حضور در آیین سوگند، رسماً کار حرفه‌ای وکالت را آغاز خواهند کرد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *