اتحادیه‌های علمی دانشجویی فرصت تاریخی برای آموزش عالی است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۵


اتحادیه‌های علمی دانشجویی فرصت تاریخی برای آموزش عالی است

اتحادیههای علمی دانشجویی فرصت تاریخی برای آموزش عالی است

 

%d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af%db%8c-%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c

دبیر اتحادیه علمی دانشجویی گفت: راهاندازی اتحادیههای علمی دانشجویی فرصت تاریخی برای نظام آموزش عالی و دانشگاهها محسوب میشود.

محمد رزاقی اظهار کرد: راه‌اندازی و فعالیت اتحادیه‌های انجمنهای علمی فرصت تاریخی برای آموزش عالی و دانشگاهها در راستای عمل به رسالت خود مبنی بر پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تأسیس اتحادیه‌های انجمنهای علمی مبنی بر این‌که در هر رشته فعال‌ترین و دغدغه ‌مندترین دانشجویان از دانشگاههای مختلف گرد هم می‌آیند، شاید دیگر در هیچ دولتی تکرار نشود.

دبیر اتحادیه علمی دانشجویی تصریح کرد: امروز برای حل بسیاری از مشکلات، نیازمند ورود نخبگان به جامعه هستیم؛ بنابراین توصیه می‌شود که مسؤولین کشور از ظرفیت نخبگان اتحادیه انجمنهای علمی دانشجویی استفاده کنند و زمینه را برای بهره‌گیری سازمانها و صنایع مختلف از توان علمی و همت داوطلبانه این اتحادیه‌های دانشجویی فراهم کنند.

رزاقی تأکید کرد: متأسفانه در بعضی از حوزه‌های کشور نتوانسته‌ایم نیرو در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم و شاید ریشه آن را باید در آموزش و پروش جستجو کرد.

وی افزود: می‌توان نشاط دانشجویی و علمی اتحادیه‌ها را در جهت گسترش خلاقیت در مدارس به کار گرفت و دانش‌آموزانی را بامهارت و اعتمادبه‌نفس بالا برای ورود به دانشگاهها تربیت کرد.

دبیر اتحادیه علمی دانشجویی عنوان کرد: امروز دیگر اقدامات همایشی و نمایشی نمی‌تواند چاره توسعه علمی در کشور باشد، بلکه نیازمند افرادی هستیم که مبارزه دایمی و خستگی‌ناپذیر برای توسعه علمی کشور داشته باشند که این افراد را می‌توان در اتحادیه انجمنهای علمی دانشجویی یافت.

رزاقی با اشاره به فعالیتهای اتحادیه انجمنهای علمی در کشور، گفت: این اتحادیه در راستای چشم‌اندازی که بتواند به نهادی برای پیگیری مطالبات دانشجویان این رشته تبدیل شود، شروع به کار کرد و در آغاز فعالیت خود، جلساتی را با مسؤولین جهاد کشاورزی و انجمن باغبانی ایران برگزار کرد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز به شبکه‌سازی قوی در جهت شناسایی مطالبات دانشجویان، به برقراری ارتباط با انجمنهای علمی مرتبط در سراسر کشور اقدام نمودیم و برنامه‌هایی از جمله همایش ملی “محیط‌زیست و فضای سبز شهری پایدار” را با همکاری انجمن علمی فضای سبز دانشگاه فردوسی، جشنواره هفته پژوهش را با همکاری انجمن علمی گیاهان دارویی دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین استارتاپ ویکند در حوزه‌ باغبانی با همکاری دانشگاه شیراز و نخستین همایش ملی دستاوردهای صنعت باغبانی ایران با همکاری دانشگاه فردوسی هستیم. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *