آیفون را در خاک آمریکا تولید کن!

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۵


آیفون را در خاک آمریکا تولید کن!

ترامپ به تیم کوک:

آیفون را در خاک آمریکا تولید کن!

 273899848

در پشت بدنه هر دستگاه گوشی هوشمند آیفون نوشتهشده است: «طراحیشده توسط اپل در کالیفرنیا مونتاژ شده در چین». ولی رئیسجمهور جدید آمریکا تصمیم دارد این نوشته را تغییر دهد.

به نقل از پی‌سی‌ورلد، کمپین تبلیغاتی «دونالد ترامپ» پیش از انتخاب او به‌عنوان رئیس‌جمهور قول داده بود تولید گوشی هوشمند آیفون به کشور آمریکا برگردد و هم‌اکنون ترامپ به‌صورت مستقیم به «تیم کوک» مدیرعامل اپل گفته است که فرآیند تولید این گوشی می‌بایست در خاک آمریکا انجام شود. ترامپ نشستی در روزنامه نیویورک‌تایمز داشت و طی صحبتهای خود خطاب به مدیرعامل اپل گفت: «من یک تماس تلفنی از «تیم کوک» دریافت کردم و به او گفتم: «تیم، تو به‌خوبی می‌دانی یکی از اهدافی که به‌صورت واقعی برای من محقق خواهد شد این است که اپل یک کارخانه بزرگ در آمریکا تأسیس کند، یا این‌که چندین کارخانه بزرگ در ایالات‌متحده راه‌اندازی کند تا به‌جای آن محصولات اپل به چین و ویتنام و دیگر کشورها نرود. تو باید محصولاتت را همین‌جا تولید کنی».

به گفته ترامپ، کوک این‌گونه به او پاسخ داد: «من این مسأله را می‌فهمم»؛ و البته ترامپ هم در ادامه به او گفت: «من فکر می‌کنم که ما یک انگیزه جدید برای تو ایجاد می‌کنیم و فکر می‌کنم که تو این کار را انجام خواهی داد. ما به میزان بسیار زیاد مالیاتهای مربوطه را کاهش می‌دهیم تا تو از این مسأله خوشحال باشی».

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *