آیا پیشنهاد رئیس جمهور اتریش مرهمی بر درد اسلام هراسی روزافزون در اروپا خواهد بود؟

دسته: آخرین مطالب , حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶


آیا پیشنهاد رئیس جمهور اتریش مرهمی بر درد اسلام هراسی روزافزون در اروپا خواهد بود؟

آیا پیشنهاد رئیس جمهور اتریش مرهمی بر درد اسلام هراسی روزافزون در اروپا خواهد بود؟

“الکساندر فان در بلن”، رئیس جمهور اتریش در اظهار نظری جنجال برانگیز و در شرایطی که اروپا با موج بیگانه ستیزی و بخصوص اسلام هراسی مواجه است اظهار داشت که همه زنان می توانند روزی در همبستگی با مسلمانان روسری بپوشند.  به گفته وی مسائل بزرگتری از مسئله حجاب روسری وجود دارد.
رئیس جمهور اتریش در حاشیه بحث هایی با دانشجویان در وین این گونه اظهار نظر کرده است که ما باید از همه زنان درخواست کنیم که در همبستگی با زنان مسلمان روسری بپوشند. وی این پیشنهاد  را واکنشی به حملاتی که علیه زنان مسلمان وجود دارد دانست. وی همچنین در گفتگویی با روزنامه دی ولت اظهار داشته بود که البته وی دوستدار پوشش روسری نیست اما آزادی بیان و آزادی لباس در اتریش وجود دارد. پس این حق هر زنی است که خود تصمیم بگیرد چه پوششی روی سر خود داشته باشد. تیم رئیس جمهور اتریش در فیس بوک و در توضیحات این اظهارات فان در بلن این طور نوشتند که در اصل هدف اصلی رئیس جمهور از این گونه اظهارات این است که با مسئله انگ زدن به زنانی که روسری می پوشند مقابله کند. همواره این گونه زنان در اتریش آشکارا مورد دشمنی قرار می گیرند. رئیس جمهور اتریش این گونه رفتارهای غیر قابل قبول با زنان را شدیدا مورد انتقاد قرار داده است. رئیس جمهور اتریش همچنین در سخنانی این مسئله را یادآوری کرده است که اسلام در اتریش از حدود 100 سال است که یک جامعه دینی به رسمیت شناخته شده است.
این اظهارات رئیس جمهور اتریش در حالی ایراد می شود که این روزها اروپا با افزایش روزافزون حملات علیه مسلمانان و بیگانه ستیزی و اسلام هراسی روزافزون روبرو است و بسیاری از سران کشورهای اروپایی پیشنهاد ممنوعیت حجاب روسری و روبنده را مطرح می کنند. حالا این پرسش مطرح است که آیا این پیشنهاد در چنین فضای مسمومی راه به جایی می برد و تاثیری بر بهبود شرایط مسلمانان در اروپا خواهد داشت؟
بحران پناهندگان و فعالیت های تروریستی داعش در اروپا بهانه خوبی به افراط گرایان و حتی سیاستمداران بلند پایه اروپایی داد تا حملات خود به اسلام و مسلمانان را بیشتر کرده و آشکارتر مواضع اسلام ستیزانه خود را نشان دهند. منبع:تسنیم

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *