آیا مسافرکشی 
با خودروی شخصی تخلف است؟


دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵


آیا مسافرکشی 
با خودروی شخصی تخلف است؟


آیا مسافرکشی 
با خودروی شخصی تخلف است؟

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ دراین باره گفت: طبق مقررات، مسافربری با وسیله نقلیه شخصی ممنوع است و رانندگان دارای خودروی شخصی اجازه جابجایی مسافر در سطح شهر را ندارند و قانون نیز برای این افراد جریمه‌ای 40 هزار تومانی را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه شرایط فعالیت در آژانسها متفاوت است، گفت: آن دسته از خودروهای شخصی که قصد فعالیت به عنوان مسافربر را دارند می‌بایست به شرکت تاکسیرانی مراجعه کرده و در خواست دریافت تاکسی یا تبدیل خودروی خود به تاکسی را کنند که در این زمینه شرکت‌های بخش خصوصی هم فعالند.

سپهری افزود: رانندگانی که متقاضی تبدیل خودروی خود به تاکسی هستند یا قصد دریافت تاکسی را دارند باید از سوی تاکسیرانی تایید شوند و سپس باقی مراحل برایشان طی شود.
ایشان با بیان اینکه مسافربری با خودروی شخصی ممنوع است، اظهارکرد:‌ این ممنوعیت برای تمامی خودروهای شخصی است.

سپهری همچنین با اشاره به اجرای طرح ویژه برخورد با مسافربر خودروهای پلاک شهرستان در تهران گفت:‌ این طرح به شکل ویژه در تهران به مرحله اجرا درآمده و خودروهای دارای پلاک شهرهای دیگر که اقدام به مسافربری در تهران کنند برای بار اول 400 هزار ریال جریمه شده و در صورت تکرار تخلف علاوه بر جریمه، خودرویشان نیز حدااکثر به مدت سه روز توقیف خواهد شد.
به گفته وی، خودروهایی که پلاکشان به غیر از ایران 11، ایران 22، ایران 33، ایران 44، ایران 55، ایران 66، ایران 77، ایران 88 و ایران 99 باشد جزو خودروهای پلاک شهرهای دیگر محسوب شده و در اجرای این طرح با آنان برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر چنانچه فردی محل سکونتش در تهران واقع شده اما پلاکش متعلق به شهری دیگر است، باید با مراجعه به مراکز تعویض پلاک نسبت به تعویض پلاک خود اقدام کند. منبع:ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *