«آیین رفتار حرفه‌ای وکلای مدافع»

دسته: اخلاق و رفتار
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۵


«آیین رفتار حرفه‌ای وکلای مدافع»

«آیین رفتار حرفهای وکلای مدافع» (قسمت 9)

آیین رفتار حرفه‌ای وکلای مدافع

تصویر ذهنی شما از وکیل چگونه است؟ مرد یا زنی موقر، مودب، متین، در کار خود با صلابت، محکم و استوار ، این چیزی است که در عالم واقع از وکیل توقع داریم و باید چنین باشد. در قسمت گذشته از ماده 19 آیین رفتاری وکلا در بخش چهارم سخن گفتیم و این نکته را متذکر شدیم که وکیل در روابط خود با موکل وبرای حفظ پرونده ها باید آنها را بایگانی کند .

اسرار موکل خود را با همکاران خود در میان نگذارد و اگر موکل درخواست صورتحساب کرد آن را ارائه دهد در این قسمت به ماده 21 از بخش پنجم اشاره می کنیم.

 بخش پنجم- روابط وکیل با کانون وکلا

ماده 21٫ وکیل باید در جهت اعتلای کانون وکلا و حفظ ارتباط مناسب و متقابل با آن:

الف- در جریان دریافت پروانه کارآموزی و وکالت، در مورد سوابق خود، اطلاعات واقعی به کانون دهد و چنانچه پس از گرفتن پروانه، فاقد یکی از شرایط لازم برای تحصیل آن شود، در کوتاه‌ترین زمان، پروانه خود را به کانون تسلیم کند.

ب- نظامات و مقررات کانون متبوع و اتحادیه سراسری کانونهای وکلا را رعایت نماید.

پ-در مقابل تصمیمها و اقدامات کانون، بی‌تفاوت نباشد و نظریات سازنده خود را دراین رابطه اعلام نماید.

ت- امور و تکالیفی که از سوی کانون متبوع به وی ارجاع می‌شود را با دقت و حسن نیت انجام دهد و کانون را از جریان انجام کار مطلع سازد.

پیشنهادهای خود را برای تدوین قوانین، مقررات و معیارهای حرفه‌ای وکالت به کانون وکلا ارائه دهد و دراین راستا با کانون همکاری و تبادل‌نظر نماید.

بدون تأخیر، تغییر نشانی اقامتگاه و محل دفتر خود را به کانون وکلا اعلام نماید.

چ- همه اوراق ارسالی از طرف کانون، اعم از نامه، اخطار، کیفرخواست، دادنامه و غیره که به‌وسیله مأمور یا پست فرستاده می-شود را به‌محض ارائه دریافت کرده و رسید دهد.

ح- تعهدات مالی خود نسبت به کانون و صندوق حمایت را در سررسید مقرر ایفا نماید.

خ- بدون تمدید پروانه، وکالت ننماید.

د- در موعد قانونی به شکایتهای انتظامی پاسخ دهد و حسب دعوت دادسرا و دادگاه انتظامی، در آنجا حضور یابد.

ذ- در صورت تعلیق موقت یا تقلیل درجه، به درخواست دادسرای انتظامی بلافاصله پروانه وکالت خود را به کانون تحویل دهد تا حسب مورد تا پایان مدت تعلیق، ضبط‌شده و یا مراتب تقلیل درجه در آن قید شود.

ر- چنانچه افرادی بدون داشتن پروانه وکالت، در امور وکالتی دخالت کنند، ضمن همکاری نکردن با آنان موضوع را به کانون وکلا اطلاع دهد. منبع: مؤسسه خدمات حقوقی داد و خرد- ادامه دارد


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *