آیین‌نامه چگونگی هزینه وجوه حاصل از حق‌التولیه، حق‌النظاره و میزان حق‌الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال 1395

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۵


آیین‌نامه چگونگی هزینه وجوه حاصل از حق‌التولیه، حق‌النظاره و میزان حق‌الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال 1395

آییننامه چگونگی هزینه وجوه حاصل از حقالتولیه، حقالنظاره  و میزان حقالزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال 1395

195974449

نوع مصوبه: تصویب‌نامه هیأت دولت- تاریخ تصویب: 1395/08/24- شماره مصوبه: 53095/104990

پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد آیین‌نامه اجرایی چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از حق‌التولیه، حق‌النظاره و جدول میزان حق‌الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال 1394.

 بسمه‌تعالی

با صلوات بر محمد و آل محمد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان برنامه و بودجه کشور

هیأت وزیران در جلسه 19/8/1395 به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد تبصره (1) ماده (5) و ماده (12) قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه- مصوب 1363- آیین‌نامه چگونگی هزینه وجوه حاصل از حق‌التولیه، حق‌النظاره و میزان حق‌الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال 1395 را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین‌نامه چگونگی هزینه وجوه حاصل از حق‌التولیه، حق‌النظاره و میزان حق‌الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال 1395

ماده 1- سازمان اوقاف و امور خیریه که در این آیین‌نامه به اختصار سازمان نامیده می‌شود، مجاز است وجوهی را که از محل حق‌التولیه و حق‌النظاره دریافت می‌نماید،‌ به شرح جداول زیر در سال 1395 رأساً هزینه نماید:

تبصره- سازمان مجاز است در سال 1395 با مجوز رئیس سازمان برابر سرجمع کلی،‌ تا 15 درصد، در موضوعات منابع و مصارف موضوع جدول (الف) افزایش یا کاهش دهد.

ماده 2- در اجرای ماده (8) اصلاحی آیین‌نامه نحوه انتخاب و برکناری،‌ شرایط و حدود و اختیارات و وظایف امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی و موقوفات،‌ موضوع تصویب‌نامه شماره 83149/ت 48303 هـ مورخ 9/4/1392، ‌حق‌الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی تا سقف پیش‌بینی شده در جدول (ب) ماده (1)،‌ مطابق جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، پرداخت می‌شود.

ماده 3- فعالیتهای ذیل هر برنامه در جدول (ب) ماده (1) بر اساس برنامه مصوب سالانه سازمان و با تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

ماده 4- تعهدات دوره مالی سال قبل نسب به مفاد ماده (3) با موافقت رئیس سازمان یا مقام مجاز از طرف وی و با تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل پرداخت است.

ماده 5- مانده درآمد سازمان در پایان سال به درآمد سال بعد منتقل و منظور خواهد شد.

ماده 6- سال مالی سازمان از اول فروردین ماه تا پایان اسفند ماه است.

ماده 7- سازمان موظف است تا پایان آذرماه سال جاری پیشنهاد مربوط به آیین‌نامه چگونگی هزینه وجوه حاصل از هدایای مستقل، ‌حق‌التولیه و حق‌النظاره و میزان حق‌الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال 1396 را پس از تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تصویب در هیأت وزیران ارایه نماید.

    اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور

منبع: دفتر هیأت دولت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *