آموزش با طعم حقوق

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۱ تیر ۱۳۹۵
آموزش با طعم حقوق

معاون فرهنگی قوه‌قضاییه از برنامه‌ریزیهای ویژه دستگاه قضا برای ارتقای فرهنگ حقوقی در جامعه خبر داد. دنیای‌حقوق: حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی اظهارکرد: تولید فیلمهای کوتاه، ‌مستند و برنامه‌های گفت‌وگو محور در رسانه ملی از جمله اقدامات این مجموعه برای توسعه فرهنگ حقوقی است. وی تصریح کرد: در حال حاضر با سازمان تبلیغات اسلامی،‌ مرکز رسیدگی به امور مساجد، آموزش و پرورش و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده‌ایم تا به ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه کمک کنیم.


آموزش با طعم حقوق

آموزش با طعم حقوق

%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8-%d8%b7%d8%b9%d9%85-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82

معاون فرهنگی قوه‌قضاییه از برنامه‌ریزیهای ویژه دستگاه قضا برای ارتقای فرهنگ حقوقی در جامعه خبر داد.
دنیای‌حقوق: حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی اظهارکرد: تولید فیلمهای کوتاه، ‌مستند و برنامه‌های گفت‌وگو محور در رسانه ملی از جمله اقدامات این مجموعه برای توسعه فرهنگ حقوقی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با سازمان تبلیغات اسلامی،‌ مرکز رسیدگی به امور مساجد، آموزش و پرورش و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده‌ایم تا به ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه کمک کنیم.
معاون فرهنگی قوه‌قضاییه در پاسخ به این سوال که درج پیامهای اخلاقی و حقوقی بر بدنه اتوبوسهای شهری با چه هدفی انجام شده است،‌ افزود:‌ یکی از راهکارهای دستگاه قضا برای کاهش تخلفات و چگونگی حضور در شبکه‌های اجتماعی،‌ درج پیامهای اخلاقی و حقوقی روی بدنه اتوبوسهای شهری است.
وی گفت: این برنامه با همکاری شهرداری تهران از سال گذشته آغاز و همین برنامه در ایستگاههای مترو نیز اجرا شده است. معاون فرهنگی قوه‌قضاییه نصب پوسترهایی با مضمون مفاهیم حقوقی در تابلوهای سطح شهر را از اقدامات دیگر برای ارتقاء فرهنگ حقوقی برشمرد.
   حمایت دستگاه قضا از فعالان اقتصادی
صادقی از حمایت دستگاه قضا از فعالان اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سالم خبر داد.
وی در گفت‌وگو با صدا و سیما افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری صحیح و توسعه اقتصاد سالم از مهمترین اولویتهای دستگاه قضا برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. معاون فرهنگی قوه‌قضاییه گفت: برای تقویت بنیه‌های اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و یکی از سیاستهای دستگاه قضا، حمایت از سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است. وی تصریح کرد: حمایت از اجرای قوانین در حوزه اقتصادی و برخورد با تخلفات قانونی از برنامه‌های دیگری است که دنبال می‌کنیم.
معاون فرهنگی قوه‌قضاییه گفت: چنانچه یک سازمان دولتی در قبال مطالبه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به وظایف قانونی خود عمل نکند، تخلف کرده و سرمایه‌گذار می‌تواند به مراجع و محاکم قضایی شکایت کند.
صادقی با بیان اینکه حمایت دستگاه قضا از فعالان اقتصادی همه‌جانبه است، افزود: قانون مشخص کرده اگر کسی وظیفه دارد در یک بازه زمانی مشخص پاسخ فعال اقتصادی را بدهد یا مجوزی صادر کند و از انجام این برنامه تعلل کند قوه‌قضاییه مرجع رسیدگی به این تخلف است.
معاون فرهنگی قوه‌قضاییه برخورد جدی با مفسدان اقتصادی را از دیگر برنامه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: دستگاه قضا با موریانه‌های فساد که مقاومت بدنه اقتصادی کشور را از بین می‌برند برخورد می‌کند. وی گفت: مبارزه با مفاسد دامنه گسترده‌ای دارد و در شرایط حاضر نیز قوه‌قضاییه پرونده‌های سنگینی را پیگیری کرده است که یکی از آنها پرونده بابک زنجانی است تا حقوق مردم، به بیت‌المال برگردد.
منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *