آمریکا پناه‌جویان حاضر در استرالیا را می‌پذیرد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۵


آمریکا پناه‌جویان حاضر در استرالیا را می‌پذیرد

آمریکا پناهجویان حاضر در استرالیا را میپذیرد

آمریکا موافقت کرده است پناهجویانی که در جزایر مأنوس و نائورو در استرالیا زندگی میکنند را بپذیرد.

741686149

دنیای حقوق به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بلومبرگ، آمریکا توافق کرده است پناه‌جویان حاضر در استرالیا را که در جزایر نائورو و مأنوس زندگی می‌کنند، بپذیرد. این پناه‌جویان قرار است از جزایر مأنوس و نائورو به آمریکا منتقل شوند.

«مالکوم ترنبول»، نخست‌وزیر استرالیا امروز اعلام کرد: این توافق بی‌نظیر است و فقط مختص پناه‌جویانی است که در حال حاضر در استرالیا به سر می‌برند و شامل پناه‌جویانی که در آینده وارد استرالیا می‌شوند، نخواهد شد. اولویت انتقال با زنان، کودکان و خانواده‌ها خواهد بود.

وی در ادامه افزود: این توافق با دولت فعلی آمریکا انجام‌شده است و مشخص نیست باروی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب این کشور چه بلایی بر سر این توافق خواهد آمد؛ زیرا وی وعده داده است که از ورود مهاجران مسلمان به آمریکا جلوگیری کند.

ترنبول در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید یک پیام آشکار و صریح به قاچاقچیان مسافران بفرستیم. اگر قصد دارند غیرقانونی وارد استرالیا شوند، موفق نخواهند شد. سیاست حفاظت از مرزهای استرالیا هیچ تغییری نکرده است.

«ائتلاف ملی لیبرال» ترنبول که در سال 2013 به قدرت رسید، متعهد شد از هجوم مهاجران به استرالیا جلوگیری کند. برخی از مهاجران حتی درراه رسیدن به استرالیا در آبها غرق می‌شدند. باوجوداینکه سیاست انتقال مهاجران به جزایر مأنوس و نائورو تا حدودی مانع هجوم بی‌سابقه آنها شد، سازمان ملل متحد استرالیا را به نقض حقوق بشر محکوم کرده است.

بر اساس آمار «ساندی تلگراف»، در حال حاضر 396 پناه‌جو در نائورو و 873 پناه‌جو در جزیره مأنوس در پاپوآ گینه‌نو زندگی می‌کنند. «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود آمریکا مسئله انتقال پناه‌جویان را از استرالیا به این کشور رسیدگی خواهد کرد.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *