آمریکا استقرار «تاد» در کره جنوبی را آغاز کرد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵


آمریکا استقرار «تاد» در کره جنوبی را آغاز کرد

با وجود مخالفت چین؛

آمریکا استقرار «تاد» در کره جنوبی را آغاز کرد

 

 

آخرین آزمایش موشکی پیونگیانگ بهانهای به دست آمریکا داد تا تصمیم چالشبرانگیز خود مبنی بر استقرار سامانه ضد موشک تاد در کره جنوبی را عملی کند.

فرماندهی واحد پاسیفیک (اقیانوس آرام) آمریکا از آغاز اولین مراحل استقرار سامانه ضدموشک تاد در کره جنوبی با قابلیت رهگیری و انهدام موشکهای دور برد خبر داد.

اگرچه در هفته‌های اخیر بحث برای نهایی کردن تصمیم واشنگتن- سئول برای استقرار این سامانه در شبه‌جزیره کره داغ بود، اقدام روز گذشته پیونگ‌یانگ به شلیک ۴ فروند موشک بالستیک در دریای ژاپن با بردی معادل یک هزار کیلومتر، اجرای این طرح را با تعجیل همراه کرد.

اعلام فرایند استقرار سامانه پیشرفته تاد در کره جنوبی هم‌زمان بود با خبری که از سوی تلویزیون رسمی کره شمالی منتشر شد مبنی بر اینکه «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، بر آزمایش موشکی که روز گذشته انجام شد، نظارت مستقیم داشته است.

در همین راستا، «هری هریس» فرمانده واحد پاسیفیک آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفت: تداوم اقدامات محرک پیونگ‌یانگ از جمله آزمایش موشکی روز گذشته، مهر تأییدی است بر معقول بودن تصمیم سال گذشته واشنگتن- سئول مبنی بر لزوم استقرار تاد در کره جنوبی.

با این حال، استقرار تاد در کشوری که در همسایگی چین قرار دارد، تشدید تنش در روابط پکن- سئول را به همراه خواهد داشت چرا که چین این اقدام را تهدیدی برای تمامیت ارضی خود تلقی می‌کند. منبع: مهر

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *