آمریکا آگاهانه سلاح و تجهیزات نظامی را به گروهکهای تروریستی می‎دهد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۵


آمریکا آگاهانه سلاح و تجهیزات نظامی را به گروهکهای تروریستی می‎دهد

روزنامه‌نگار مشهور آلمانی:

آمریکا آگاهانه سلاح و تجهیزات نظامی را به گروهکهای تروریستی می‎دهد

947214584

«یورگن تودن هوفر» در مصاحبه با «راشاتودی» گفت: واشنگتن کاملاً آگاه است که سلاحهای ساخت آمریکا که این کشور از طریق هم‌پیمانانش در منطقه به گروههای مسلح به‌اصطلاح میانه‌رو تحویل می‌دهد درنهایت به دست تروریستهای داعش و جبهه النصره می‌رسد.
«هوفر» ادامه داد که اکنون همه می‌دانند سازمان امنیت آمریکا (سیا) سلاح و تجهیزات نظامی از مرز ترکیه تحویل داعش و القاعده می‌دهد، به عبارتی حتی اگر در ابتدا چنین سلاحهایی به معارضان سوری تحویل داده می‌شود تا از آنها برای سرنگونی دولت سوریه استفاده کنند اما درنهایت گروهکهای تروریستی هم از آنها استفاده می‌کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه دولت آمریکا و سازمان امنیت آن کاملاً از نحوه استفاده از سلاحهای ارسالی خود به سوریه آگاه هستند تصریح می‌کند: سلاحهای آمریکا به این شیوه خیلی ساده به دست تروریستها می‌رسد.
این روزنامه‌نگار مشهور آلمانی به یکی از مصاحبه‌های خود با یکی از فرماندهان ارشد جبهه النصره اشاره می‌کند که او اذعان کرده بود که گروهک تروریستی جبهه النصره موشکهای ضدتانکBGM-71 TOW را به‌صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای از آمریکا تحویل گرفته است.
«تودن هوفر» در پایان این مصاحبه تاکید می‌کند گفته‌های او چیز پنهانی را آشکار نمی‌کند حمایت از گروهکهای تروریستی در سوریه راهبرد روشن و بی‌ابهام دولت آمریکا در سوریه است؛ اسناد منتشره آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در پنتاگون در سال 2012 تنها نمونه‌ای از بیان آشکار آمریکاییها درباره این راهبرد است که نوشته‌شده واشنگتن برای سرنگونی دولت سوریه از همه گروهکهای ضد سوری حمایت می‌کند.
منبع: وب‌سایت میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *