آمریکا نام 7 مقام دیگر کره شمالی را وارد لیست تحریمها کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۵


آمریکا نام 7 مقام دیگر کره شمالی را وارد لیست تحریمها کرد

آمریکا نام 7 مقام دیگر کره شمالی را وارد لیست تحریمها کرد

رهبر کره شمالی

خزانهداری آمریکا شش تن از مقامات ارشد کره شمالی از جمله خواهر رهبر این کشور را به دلیل نقض حقوق بشر و سانسور در این کشور کمونیستی به لیست تحریمهای خود افزود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای دراین‌باره اعلام کرد که شش مرد و یک زن که تمامی آنها از مقامات دولت جمهوری خلق کره و حزب کارگران این کشور هستند، به لیست تحریمهای آمریکا اضافه شدند.

مدیر دفتر کنترل داراییهای آمریکا دراین‌باره اعلام کرد: دولت کره شمالی در اقدامات گسترده‌ای علیه حقوق بشر فعالیت می‌کند اما علاوه بر این، سیاستهای سانسورگری و پنهان‌کاری در رفتار سرکوب‌گرایانه خود در مقابل شهروندانش اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد: این اقدام هم‌زمان با انتشار دومین گزارش نقض حقوق بشر در کره شمالی و سانسورگری این کشور صورت گرفته است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: پیونگ‌یانگ به کشتارهای بدون محاکمه، ناپدید شدنهای اجباری، بازداشتهای غیرقانونی، اعزام به اردوگاههای کار اجباری و شکنجه ادامه می‌دهد.

بسیاری از این اتفاقات در کمپهای زندانیان سیاسی صورت می‌گیرد. برآورد می‌شود که بین 80 تا 120 هزار تن در این کمپها از جمله کودکان و اعضای خانواده‌های مختلف محبوس هستند.

در میان این هفت‌نفری که در لیست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند، نام کیم یونگ جونگ 27 ساله که گفته می‌شود خواهر کوچک‌تر کیم‌ جونگ اون، رهبر کره شمالی و هم‌چنین معاون مدیر اداره تحقیقات حزب کارگران این کشور است،‌ دیده می‌شود.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *