آمریکا بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی است، نه ایران

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۶


آمریکا بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی است، نه ایران

آمریکا بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی است، نه ایران

نوام چامسکی، زبانشناس، نظریهپرداز و دانشمند آمریکایی در تازهترین مصاحبه خود در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آمریکا ایران را بزرگترین تهدید برای آمریکا معرفی کرده و از سوی دیگر همواره گزینه جنگ با ایران را روی میز نگهداشته گفت: سالهاست که اینگونه است و همواره تکرار شده است. عبارت معروف اوباما که میگفت “تمام گزینهها روی میز است” به این معنی بود که اگر بخواهیم از تسلیحات هستهای استفاده کنیم میتوانیم و علتش این خطر بزرگ (ایران) برای صلح است.

وی در ادامه گفت: البته اظهارات جالبی دراین‌باره وجود دارد. نظر دنیا درباره بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی چیست؟ در نظرسنجیهای آمریکا و مؤسسه گالوپ آمریکا بزرگ‌ترین تهدید است. هیچ کشوری حتی به آن نزدیک نیز نشده است. پاکستان، با رقم بسیار کمتر مورد بعدی است. به زحمت اصلاً اسمی از ایران به میان می‌آید.»

چامسکی در ادامه به این مسأله اشاره کرد که علت معرفی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی قدرتی است که نهادهای اطلاعاتی آمریکا دارند و همواره گزارشاتی را درباره وضعیت راهبردی در دنیا ارائه می‌دهند. در چند سال گذشته نیز همواره در مورد ایران به بحث پرداخته‌اند. طبق این گزارشات هزینه نظامی ایران بسیار پایین بوده و حتی با استانداردهای منطقه نیز بسیار کمتر از عربستان، اسراییل و کشورهای دیگر بوده است. استراتژی این کشور دفاعی است. آنها برای احترام به دیپلماسی خواستار جلوگیری از وقوع حملات هستند. اگر آنها به دنبال تولید سلاح هسته‌ای هستند که البته از این موضوع مطمئن هم نیستیم، این بخشی از راهبرد بازدارنده آنها است. اگر آمریکا و اسراییل نگران این قدرت بازدارندگی هستند به این دلیل است که خود آنها قصد استفاده از زور را دارند. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *