آمار پزشکی قانونی از میزان درگیری، حوادث، تصادف و اختلال هویت‌جویی

دسته: جامعه شناسی جنابی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۶ دی ۱۳۹۵
آمار پزشکی قانونی از میزان درگیری، حوادث، تصادف و اختلال هویت‌جویی

۱۵۴ هزار و ۸۱۱ شهروند تهرانی در شش ماه نخست امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند که نزاع و درگیری بیش‌ترین علت مراجعه بوده است...


آمار پزشکی قانونی از میزان درگیری، حوادث، تصادف و اختلال هویت‌جویی

آمار پزشکی قانونی از میزان درگیری، حوادث، تصادف و اختلال هویتجویی

photo_2017-01-15_08-17-14

۱۵۴ هزار و ۸۱۱ شهروند تهرانی در شش ماه نخست امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند که نزاع و درگیری بیشترین علت مراجعه بوده است.

تهران صدرنشین نزاع و درگیری در کشور است. بنا به گفته سخنگوی نیروی انتظامی، تهران با ۶۹ هزار و ۸۰۱ نزاع و درگیری در صدر استانهای کشور قرار دارد و همین عامل، سبب مراجعه شهروندان تهرانی به پزشکی قانونی شده است اگرچه مدتهاست اخذ طول درمان حذف شده است، اما هنوز برخی از شهروندان با این بهانه به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند. در کنار این عوامل، علتهای مختلفی برای مراجعه به پزشکی قانونی وجود دارد، عواملی که باعث شد تا در سال گذشته پایتخت‌نشینان بیش‌ترین مراجعه را به پزشکی قانونی داشته باشند.

مسعود قادی پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آمار حوادث و بیش‌ترین فوتیها در تهران گفت: متأسفانه آمار فوت بر اثر تصادفات در استان تهران بسیار قابل تأمل است. به‌طوری‌که در شش‌ماهه اول سال، بیش‌ترین فوتیها با ۳۷/۷ درصد مربوط به فوت عابرین پیاده بوده است و این در حالی است که ۲۰ درصد کل تصادفات در کشور مربوط به عابرین  پیاده بوده است.

وی با اشاره به فوت موتورسیکلت‌سوارها در پایتخت گفت: بعد از عابرین پیاده، موتورسیکلت‌سواران دومین قربانیان تصادفات رانندگی در تهران هستند به‌طوری‌که ۳۲/۸۵ درصد از کل فوتیها در تصادفات شش ماه اول امسال مربوط به این افراد است. متوسط کشوری مربوط به آمار فوت موتورسیکلت‌سواران ۶/۰۳ است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص آمار فوتیهای ماشینهای سواری در تهران هم اظهار داشت: ۱۹ درصد از کل تصادفات مربوط به ماشینهای سواری بوده است.

قادی پاشا با تأکید بر ضرورت توجه مسؤولان به آمار فوتیهای تصادفات در پایتخت گفت: با توجه به اینکه فوت عابرین پیاده، در صدر فوتیهای تصادفات تهران است، باید مسؤولان مربوطه فکری اساسی در این خصوص بکنند. وی همچنین در رابطه با محل وقوع تصادفات در پایتخت نیز توضیح داد: بیش‌ترین تصادفات درون‌شهری بوده است که ۷۴ درصد کل تصادفات را شامل می‌شود. علاوه بر این ۲۵ درصد تصادفات مربوط به برون‌شهری بوده و این در حالی است که در آمار کشوری، ۲۷ درصد تصادفات مربوط به درون‌شهری و ۶۴.۸ مربوط به برون‌شهری بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص میزان سن فوت‌شدگان بر اثر تصادفات هم توضیح داد: بیش‌ترین سن فوت‌شدگان، ۲۱ تا ۳۰ سال و پس از آن ۶۱ سال به بالا است.

قادی پاشا، ضربه به سر را شایع‌ترین علت فوت در تصادفات دانست و افزود: ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از کلاه برای کاهش این آمارها ضروری است.

photo_2017-01-15_08-17-36

قادی پاشا همچنین با اشاره به میزان مراجعات به پزشکی قانونی در شش‌ماهه نخست امسال، گفت: ۱۵۴ هزار و ۸۱۱ مورد مراجعه برای معاینات داشتیم که بیش‌ترین مراجعات با ۴۵ هزار و ۵۹۱ مورد مربوط به نزاع بوده است. وی افزود: ۳ هزار و ۴۶۲ مورد تعیین نقص عضو، ۲۱ هزار و ۳۹۳ مراجعه به دلیل تصادفات، ۹ هزار و ۴۹۹ مورد مدعی همسر آزاری، ۲ هزار و ۱۷۰ مورد حوادث کار، ۵۸۹ مورد تعیین مسؤولیت کیفری، ۵۵۹ مورد تحمل کیفر داشتیم. مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۵۰ مورد مراجعه به دلیل سلاح گرم، ۴۲ مورد مراجعه به دلیل معاینه اختلال هویت جنسی و ۱۸ مورد به دلیل تعیین نازایی در بین مراجعات وجود دارد. به گفته قادی پاشا، تهران در سال گذشته با ۲۸۳ هزار مراجعه به پزشکی قانونی، بیش‌ترین ارباب‌رجوع را در بین سایر استانها داشته است. منبع: خبر آنلاین

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *