آمار عدم پذیرش 5 هزار معتاد متجاهر توسط بهزیستی صحت ندارد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶


آمار عدم پذیرش 5 هزار معتاد متجاهر توسط بهزیستی صحت ندارد

واکنش معاون پیشگیری بهزیستی به اظهارات رئیس کل دادگستری استان تهران:

آمار عدم پذیرش 5 هزار معتاد متجاهر توسط بهزیستی صحت ندارد

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران انتشار آماری مبنی بر عدم پذیرش 5 هزار تن معتاد متجاهر توسط بهزیستی تهران در سال 1395 را رد کرد.

آمار عدم پذیرش 5 هزار معتاد متجاهر توسط بهزیستی صحت نداردحمیدرضا شمسی معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران انتشار آمار مربوط به عدم پذیرش 5 هزار نفر از معتادان متجاهر در سال 95 توسط بهزیستی که از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام شده است را رد کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه 95 مسئولیت غربالگری معتادان متجاهر به بهزیستی واگذار شده است، گفت: پیش از این، وظیفه غربالگری معتادان متجاهر بر عهده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوده است که بر همین اساس در سال 95 و پیش از واگذاری مسئولیت به بهزیستی، تعداد 10 هزار و 109 معتاد متجاهر پس از غربالگری توسط شورای هماهنگی جهت طی روند درمان در مراکز بهزیستی تهران پذیرش شده‌اند.

شمسی با اشاره به روند غربالگری معتادان متجاهر افزود: غربالگری معتادان فرآیندی است که پس از جمع‌آوری معتادان توسط نیروی انتظامی از سطح شهر به مراکزی برای غربال ارجاع می‌شوند و پس از احراز اعتیاد و تجاهر با حکم قاضی به مراکز بهزیستی جهت درمان معرفی می‌شوند.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران با اظهار اینکه از ابتدای اسفند 95 که مسئولیت غربالگری معتادان متجاهر به بهزیستی واگذار شده است، تعداد 4 هزار و 79 تن توسط نیروی انتظامی به مراکز غربالگری بهزیستی ارجاع شدند، خاطر نشان کرد: پس از انجام فرآیند غربالگری از این تعداد، 155 تن به دلیل عدم اثبات تجاهر، 669 تن به دلایل پزشکی و عدم اعتیاد، و 205 تن نیز به دلیل داشتن تابعیت غیر ایرانی توسط بهزیستی پذیرش نشدند.

وی با اشاره به آمار 669 تن که به دلایل پزشکی در مراکز بهزیستی پذیرش نشدند، گفت: این افراد به دلیل عدم داشتن اعتیاد بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته و همچنین داشتن بیماری‌هایی نظیر HIV مثبت که تحت درمان دارویی هستند، زخم باز عفونی، بیماری‌های قابل انتقال مانند گال، بیماری‌های پوستی و سل ریوی، بیماری‌های حاد نظیر دیابت، بیماری‌های نیاز به اعمال جراحی و دیگر بیماری‌هایی که بر مشکل اعتیاد اولویت دارند و همگی نیازمند به دریافت خدمات بیمارستانی هستند، در مراکز بهزیستی پذیرش نشدند.

شمسی افزود: در غربالگری انجام شده 205 نفر نیز اتباع بیگانه بودند که جهت طی مراحل قانونی به نیروی انتظامی معرفی شدند.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در مجموع از زمان واگذاری مسئولیت غربالگری معتادان متجاهر به بهزیستی که ابتدای اسفند 95 بوده است، تعداد 3 هزار و 50 معتاد متجاهر در 87 مرکز اقامتی میان مدت بهزیستی استان تهران جهت طی درمان پذیرش شده‌اند، گفت: از مسئولان بخش‌های مختلف که در روند پیشگیری، درمان و مداخله در امر اعتیاد دارای مسئولیت هستند، انتظار می‌رود با حساسیت و دقت بیشتر و به صورت مستند نسبت به اطلاع‌رسانی در این زمینه بپردازند. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *