آمار ثبت‌نام کنندگان زیارت اربعین به 400 هزار نفر رسید

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۵


آمار ثبت‌نام کنندگان زیارت اربعین به 400 هزار نفر رسید

رئیس سازمان حج و زیارت

آمار ثبتنام کنندگان زیارت اربعین به 400 هزار نفر رسید

رئیس سازمان حج و زیارت از ثبتنام 400 هزار نفر برای راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزای عراق در اربعین، سامانه سماح است.

%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%87-%db%b4%db%b0

سعید اوحدی افزود: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزای عراق در اربعین حسینی، سامانه سماح است و امیدواریم زائران به‌موقع دراین سامانه ثبت‌نام کنند. وی ادامه داد: از سال گذشته ستاد مرکزی اربعین با تمهیداتی، به وزارت کشور منتقل شد و تا امروز 18 جلسه این ستاد با مسؤولیت وزارت کشور تشکیل‌شده. همچنین کمیته‌های 13 گانه ای تشکیل و کمیته فرهنگی بر عهده بعثه مقام معظم رهبری و ثبت‌نام زائران نیز بر عهده سازمان حج واگذارشده است. رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: سال گذشته اسکان، تغذیه و تدارکات نیز با سازمان حج و زیارت بود و امسال بر عهده ستاد بازسازی عتبات گذاشته‌شده و در حوزه تمهیدات در مرزهای کشور و بازسازی موکبها کارهای ارزشمندی صورت گرفته. اوحدی افزود: در حوزه فرهنگی برنامه‌های عمیقی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در نظر گرفته‌شده و ما نیز بر اساس آسیب‌شناسی سال گذشته، سامانه سماح را در نظر گرفتیم و زائرین می‌توانند 24 ساعته ثبت‌نام کنند. وی خاطرنشان کرد: با بانک مرکزی هماهنگیهایی صورت گرفت و پرداختها نیز از طریق درگاه اینترنت صورت می‌گیرد و 40 دلار هزینه ویزا نیز به‌صورت ریالی از این درگاه پرداخت و با نرخ روزبه کنسولگری عراق واریز می‌شود. اوحدی اضافه کرد: توصیه می‌کنیم زائران از همین کانال ثبت‌نام کنند و دفاتر مجاز زیارتی نیز به همین سامانه سماح راهنمایی می‌کنند و آمار ثبت نامی ما به مرز 400 هزار نفر رسیده. سال گذشته دراین زمان، هنوز ثبت‌نام را آغاز نکرده بودیم و شاید آمادگی برای پذیرش 2 میلیون زائر را داشته باشیم. وی گفت: از زائرانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند تقاضا می‌کنم هرچه زودتر به سامانه سماح مراجعه کنند]؛ امروز هیچ ترافیکی برای این سامانه وجود ندارد و زائران می‌توانند مرز خود را مشخص کنند. اوحدی که در رادیو گفتگو سخن می‌گفت، با اعلام اینکه مردم نباید به تبلیغات سوءاستفاده کنندگان توجه کنند، تصریح کرد: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزا سامانه سماح است.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *