آل سعود به دنبال فعال‌سازی تروریسم
 در مناطق مرزی ایران

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵


آل سعود به دنبال فعال‌سازی تروریسم
 در مناطق مرزی ایران

هیأت رئیسه کمسیون امنیت ملی:

آل سعود به دنبال فعال‌سازی تروریسم
 در مناطق مرزی ایران

محمدجواد نو بندگانی با اشاره به تلاش جریانات وابسته به آل سعود برای نادرست جلوه دادن دستگیری تعدادی از تروریستهای تکفیری در ایران، گفت:
متأسفانه در دنیا با معیارهای دوگانه در خصوص حقوق بشر و تقبیح تروریسم مواجه هستیم؛ مثلاً عملیات گروهکهای تروریستی در کشور مستقلی همانند ایران، خوب جلوه داده می‌شود و اگر توسط همین افراد در نیس و بروکسل رخ دهد، «تروریسم بد» نامیده می‌شود و محکوم است.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه آل سعود و غربیها به دنبال فعال‌سازی تجزیه‌طلبها و تروریسمها در مناطق مرزی کشور هستند، افزود: تروریستهای تکفیری محاکمه شده هدف مشخصی داشته و برای ایجاد ناامنی و تفرقه‌افکنی بین شیعیان و اهل تسنن از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند. جمالی با اشاره به زمان دستگیری تروریستهای تکفیری محاکمه شده ادامه داد:
این گروهک تروریستی چند ماه پیش توسط نهادهای اطلاعاتی کشور دستگیر شدند و روند قانونی در خصوص دستگیری تروریستها طی شده و این افراد بر جنایات ارتکابی، اعتراف کرده‌ و دلایل و شواهد کافی برای اقدامات آنها وجود داشته است.
تروریستهای محاکمه شده عوامل آل سعود و صهیونیستها بودند
جمالی بابیان اینکه از شبکه‌ها و دستگاههای تبلیغاتی سعودی و صهیونیستی بیش از این انتظار نمی‌رود، افزود:
تروریستهای محاکمه شده عوامل آل سعود و صهیونیستها بودند، که هم‌اکنون توسط همین دولتها در خصوص نحوه برخورد با آنها تبلیغات گسترده انجام می‌شود و علیه جمهوری اسلامی هجمه تبلیغاتی راه‌اندازی شده است.
وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی بر اساس اصول خود و در چارچوب قانون با تروریست برخورد می‌کند، ادامه داد:رژیم سعودی مرتجع‌ترین کشور منطقه بوده و دستانش به خون هزاران نفر از مسلمانان در سوریه و یمن و حدود 500 ایرانی در حج سال گذشته آلوده است؛ ضمن آنکه رژیم سعودی با حاکمیت شاهنشاهی، زور، پول و تزویر از حمایت غربیها برخوردار شده و به دلیل شکستهای منطقه‌ای از ایران عصبانی است.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تقدیر و تشکر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان تصریح کرد:غربیها باوجود امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراوان مورد هجمه گسترده تروریسم قرارگرفته، اما جمهوری اسلامی ایران باوجود همسایگی با چندین کشور همسایه ناامن در مبارزه با تروریسمها عملکرد بسیار خوبی داشته است. همچنین، عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگیری تروریستها به دلیل مسائل امنیتی انجام‌شده، تصریح کرد: عربستان سعودی به دنبال این است که این دستگیریها را عقیدتی جلوه دهد.
سید قاسم جاسمی در خصوص تلاش جریانات وابسته به آل سعود برای نادرست جلوه دادن دستگیری تعدادی از تروریستهای تکفیری در ایران، اظهار داشت: دشمنی آل سعود با جمهوری اسلامی ایران و مردم کشور ما در حال حاضر بر همگان آشکار است و آنها به‌صورت علنی بر این دشمنی پافشاری می‌کنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حکومت عربستان سعودی به‌وسیله جریانات وابسته‌اش به دنبال فرافکنی در موضوع دستگیری اخیر تروریستها در ایران است، بیان کرد: عربستان به دنبال این است تا اذهان عمومی را که معطوف شیخ عیسی قاسم بوده است، منحرف کند تا از این طریق بر اقدامات نادرست خود سرپوشی بگذارد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تروریستهایی که توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران دستگیرشده‌اند، قطعاً جنایتکار هستند و اگر این افراد حتی در اختیار مجامع بین‌المللی هم قرار بگیرند بازهم با مجازات سنگین روبه‌رو خواهند شد.
جاسمی بابیان اینکه این تروریستهای تکفیری هدف مشخصی دارند و برای ایجاد ناامنی و تفرقه بین شیعیان و اهل تسنن از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند، متذکر شد: به‌هیچ‌وجه نمی‌توان جمهوری اسلامی را به اعدام عقیدتی این تروریستها متهم کرد زیرا در کشور اسلامی ایران، همواره اهل تسنن در کنار شیعیان همچون برادر زندگی کرده‌اند.
وی افزود: روند قانونی در خصوص دستگیری تروریستها طی شده است و این افراد بر جنایات ارتکابی، اعتراف کرده‌اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه جریانات وابسته به آل سعود با توجه به حمایتهایی که در خصوص این تروریستها انجام می‌دهند، نشان داده‌اند که عربستان حامی و طراح اقدامات این گروهها است، گفت:
کشور جمهوری اسلامی ایران قوانین خاص خود را دارد و برخورد با این مجرمین مطابق با قانون است.
در این حال، یکی از اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر مردم امنیت کشور را تأمین می‌کند، افزود: تروریستهایی که با تلاش وزارت اطلاعات دستگیر شدند، به دنبال تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی بودند. 
منصور حقیقت پور در خصوص تلاش جریانات وابسته به آل سعود برای نادرست جلوه دادن دستگیری و اعدام تعدادی از تروریستهای تکفیری در ایران، اظهار داشت: اتهاماتی که در خصوص دستگیری تروریستها علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعدام عقیدتی مطرح می‌شود صحیح نیست، زیرا امروز در جمهوری اسلامی ایران در مرکز دموکراسی خود یعنی مجلس شورای اسلامی، شاهد حضور افراد اهل سنتی است که در هیئت‌رئیسه مجلس در کمال رضایت برای توسعه کشور فعالیت می‌کنند. نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه رژیم حاکم بر سرزمینهای حجاز کوچک‌ترین آزادیهای مدنی و اجتماعی را برای شیعیان قائل نیستند، تصریح کرد: رژیم حاکم بر سرزمین حجاز، خود همواره به دنبال ترورهای عقیدتی بوده است و بنا بر فرمایشات امام خمینی( ره) حکومت آل سعود، رژیم حاکم بر سرزمینهای حجاز است و اینها نماینده همه اعراب شریف نیستند؛ به همین دلیل است که این رژیم پس از ماهها شکنجه و کشتن شیخ نمر هنوز جنازه وی را تحویل نداده‌ و به شیعه کشی خود ادامه می‌دهند.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: تروریستهایی که در استان کردستان اقدامات خرابکارانه‌ای را انجام داده بودند و با تلاش وزارت اطلاعات دستگیر شدند به دنبال ایجاد تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی بودند؛ حتی افرادی که به‌واسطه اقدام تروریستها به شهادت رسیدند ، هم شیعه و‌ هم سنی بودند.
حقیقت پور بابیان اینکه اتهام ناروایی است که جریانات وابسته به آل سعود عنوان می‌کنند که افراد دستگیرشده به‌واسطه عقیده‌شان محکوم‌شده‌اند، متذکر شد: خود این تروریستها اعتراف کرده‌اند قاضی اهل تشیع و روحانی اهل تسنن را موردحمله قرار داده‌اند؛ تنها به این جرم که این افراد با جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارند. وی افزود: جنایتی که عربستان سعودی انجام داده تنها در این زمینه نیست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، هرجایی که تصور کرده می‌تواند ضربه بزند، دریغ نکرده است و تمام هزینه‌های گروه تروریستی در منطقه شرق کشور ما را نیز عربستان سعودی می‌دهد. عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی کمیسیون اینکه ما به‌موقع در این زمینه‌ها با عربستان سعودی تسویه‌حساب خواهیم کرد و می‌گوییم هزینه گروههای تروریستی خرابکار در ایران را کدام کشور مرتجع در منطقه می‌پردازد، گفت: ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و قدرت مردمی جمهوری اسلامی ایران توانسته که تمام این توطئه‌ها را کنترل کند.
وی افزود: رژیم‌ حاکم در سرزمینهای حجاز پس از رژیم اشغالگر قدس بزرگ‌ترین کشور کودک کش در جهان است و به خاطر اعتقادات مردم سوریه، یمن و سایر شیعیان جهان آنها را موردحمله قرار می‌دهد زیرا تفکرات آنها در تعارض جدی با وهابیت است.حقیقت پور گفت: اتهاماتی که آل سعود به جمهوری اسلامی ایران روا می‌دارد برای مردم ایران صرفاً در حد یک لطیفه است و با شنیدن این اتهامات لبخند می‌زنند. جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر مردم، قوام لازم برای کنترل امنیت کشور را دارد.از سوی دیگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم معتقد است امکانات و تجهیزات کشف‌شده از تروریستها بیانگر نقشه شوم سعودیها جهت ایجاد ناامنی در جزیره امن جمهوری اسلامی است.
منبع: میزان

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *