آلمان برای جلوگیری از مهاجرت به اروپا کمکهای مالی بیشتری به سازمان ملل می‌کند

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۵


آلمان برای جلوگیری از مهاجرت به اروپا کمکهای مالی بیشتری به سازمان ملل می‌کند

آلمان برای جلوگیری از مهاجرت به اروپا کمکهای مالی بیشتری به سازمان ملل میکند

%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-7

مترجم: محسن شریفی

دولت آلمان روز دوشنبه (17/8/1395) قول داد کمک مالی به عملیات امدادی سازمان ملل متحد در آفریقا را به‌منظور کاهش مهاجرانی که راهی اروپا می‌شوند، به مبلغ 61 میلیون یورو (67 میلیون و 440 هزار دلار) افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین به نقل از مقامهای وزارت امور خارجه آلمان، اختصاص این بودجه اضافی، مجموع کمک این کشور را به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (یو ان اچ سی آر) در سال جاری (2016) به 298 میلیون یورو می‌رساند.

مجموع کمک بودجه انسان دوستانه آلمان در سال 2016 میلادی، یک میلیارد و 280 میلیون دلار بوده، درحالی‌که در سال 2012 میلادی، 105 میلیون دلار بوده است. فرانک والتر اشتاینمایر وزیرامورخارجه آلمان، این افزایش کمک را در ملاقات با فیلیپو گراندی کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در برلین اعلان کرد.

شهروندان کشورهای هدف کمکهای مالی آلمان، به علت درگیریهای طولانی، تغییرات فاجعه‌بار اقلیمی و فقر، ناچار به سفر طولانی و بسیار دشوار از طریق صحرا و دریا با قایقهای پرازدحام به سواحل اروپا می‌شوند. بیش از یک‌میلیون مهاجر از آفریقا، خاورمیانه و آسیا تنها از سال گذشته وارد خاک اروپا شده‌اند و هزاران تن از آنان دراین مسیر جان خود را ازدست‌داده‌اند.

کشورهایی که مقصد عمده مهاجران هستند شامل آلمان برای رویارویی با این موج انسانی تلاش می‌کرده‌اند و احساسات ضد مهاجران و خشونت در آنها افزایش‌یافته است. به گفته مقامهای وزارت امور خارجه آلمان، این کمک وعده داده‌شده به مردم این کشورها به‌ویژه بروندی، مالی، سومالی، سودان جنوبی و کشورهای همسایه آنان و همچنین کشورهای آسیب‌دیده از شورش گروه تروریستی بوکوحرام در منطقه چاد در غرب آفریقا خواهد رسید.

یوان اچ سی آر همچنین به مهاجران برای بازگشت به کشورهای اصلی خود کمک می‌کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که تنها در سال جاری چهار هزار و 220 مهاجر در دریای مدیترانه غرق‌شده‌اند.

وزارت امور داخلی آلمان روز یکشنبه 16/8/1395 اعلان کرد که طرحی را برای جلوگیری از رسیدن مهاجران به سواحل اروپایی مدیترانه با بازگرداندن آنان از میانه مسیر دریایی به آفریقا بررسی می‌کند.

وزارت امور خارجه آلمان هنوز دراین‌باره اظهارنظری نکرده است.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *