آشنایی با مرحوم محمود آخوندی از مشاهیر حقوق ایران

دسته: چهره ها
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۵


آشنایی با مرحوم محمود آخوندی از مشاهیر حقوق ایران

آشنایی با مرحوم محمود آخوندی از مشاهیر حقوق ایران

 

83

پرفسور محمود آخوند  در بیست و سوم اسفندماه سال ۱۳۱۲ در شهرستان اهر دیده به جهان گشود.

محمود آخوند  تحصیلات ابتدای  خود را در شهرستان اهر آغاز کرد و برا  آموزش دوره متوسطه ۶ ساله به تبریز رفت. بعد در رشته حقوق قضای  وارد دانشگاه تهران شد و پس از اخذ لیسانس قضای  راه  کشور سوییس شهر نوشاتل شد.

آخوند  در رشته حقوق جزا پایان‌نامه دکترا  خود را با فرانسوا کلر گذراند که پایان‌نامه‌اش درباره حقوق جزا  اسلام  و تأثیر آن در حقوق جزا  ایران در سال ۱۳۴۰ بود.

امروزه همه او را به خاطر کتاب ۱۰ جلد  آیین دادرس  کیفر ‌اش می‌شناسند. کتاب  که به‌زعم خودش: «ط  سالها مطالعه در کشورها  مترق  جهان و تحقیق در روشها  دادرس  کیفر  آنها و مدتها اشتغال به امر قضا و تدریس در دانشکده‌ها  حقوق تهیه‌شده است».

وی در این کتاب تلاش م ‌کند تا مطالبش را برمبنا  حقوق مدون جمهور  اسلام  ایران و برا  استفاده علم  و عمل  دانشجویان حقوق و کارآموزان قضای  که در این کشور با قانون و امور جزای  سروکار دارند تهیه کند و تمام هم‌وغمش تلاش برا  ارائه آیین کیفر  «به‌گونه‌ای که باید باشد» و نه «به صورت  که وجود دارد» است و هدفش از این کار را چنین بیان م ‌کند: «سع  شد آیین دادرس  کیفر  را به‌گونه‌ای که باید باشد ارائه نمایم نه به صورت  که وجود دارد؛ تا دانشجویان عزیز ضمن یادگیر  اصول دادرس  کیفر  در جمهوری اسلام  ایران با تئوریها و نظریات دانشمندان دیگر کشورها نیز آشنا گردند».
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *