آزمون استخدامی دانشگاهها زمستان ۹۵ برگزار می‌شود


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵


آزمون استخدامی دانشگاهها زمستان ۹۵ برگزار می‌شود


معاون اداری مالی وزارت علوم خبر داد:

آزمون استخدامی دانشگاهها زمستان ۹۵ برگزار می‌شود

دکتر محمدحسین امید- معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: طبق توافق صورت گرفته با سازمان مدیریت برای تأمین نیروی انسانی دانشگاههای سراسر کشور آزمون استخدامی فراگیر در بهمن و یا اسفند ۹۵ برگزار می‌شود.
محمدحسین امید در گردهمایی معاونین اداری و مالی دانشگاههای کشور در دانشگاه کردستان گفت: سال گذشته سال خوبی برای دانشگاههای کشور نبود چراکه به دلیل مشکلات مالی دولت تخصیص اعتبارات دانشگاهها به‌صورت کامل محقق نشد و همین امر باعث برزو مشکلاتی در این حوزه شد.
وی یکی از برنامه‌های امسال وزارت علوم را افزایش تخصیص اعتبارات تجهیز و تأمین دانشگاهها عنوان کرد و افزود: امسال رشد حدود ۲۰۰ درصدی در حوزه تأمین اعتبارات بخش تأمین و تجهیز داشته‌ایم چراکه نگاهمان این است که تعمیر، نگهداری و بهسازی بهتر از ساخت دوباره امکانات و تجهیزات است. معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار داشت: هرچند در سال ۹۵ اعتبار ویژه‌ای برای بخش پژوهش در نظر گرفته‌شده است اما تا امروز این اعتبار محقق نشده است.
 امید بابیان اینکه از دو ماه پیش برای تدوین لایحه بودجه ۹۶ کارگروهی از جامعه دانشگاهی تشکیل‌شده است و امیدواریم تا قبل از پایان شهریور کار خود را نهایی کند، گفت: هرچند اعتبار ما در لایحه سال ۹۵ حدود هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود اما تنها ۲۵ درصد آن محقق شد و امیدواریم عددی که امسال در لایحه بودجه ۹۶ در نظر گرفته‌شده، محقق شود.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از برگزاری آزمون استخدامی فراگیر در آموزش عالی خبر داد و گفت: طبق توافقی که با سازمان مدیریت انجام‌شده است برای تأمین نیروی انسانی دانشگاههای سراسر کشور آزمون استخدامی فراگیر در بهمن و یا اسفندماه امسال برگزار می‌شود. امید یادآور شد: این توافق شامل دو بخش است که در بخش اول ۲ هزار نفر از افرادی که دارای نتیجه آزمون ادواری هستند در اولویت تبدیل وضعیت هستند. طبق بخش دوم این توافق، دانشگاهها برای پستهای مختلف اعلام نیاز می‌کنند و طبق آن آزمون هماهنگ کشوری از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه این آزمون در بهمن یا اسفند ۹۵ در سراسر کشور برگزار می‌شود و نتایج سه برابر ظرفیت آن در اردیبهشت‌ماه ۹۶ اعلام خواهد شد، گفت: در این آزمون نیروهای قراردادی دانشگاه در اولویت جذب قرار دارند و باعث می‌شود که مشکل کمبود نیروی انسانی و کارشناسهای مربوطه در دانشگاهها رفع شود. معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در سالهای اخیر با تشکیل شوراهای معاونین مناطق ۱۰ گانه باهدف سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی به موفقیتهای خوبی دست‌یافتیم و امسال نیز این شورا به‌منظور هم‌افزایی در امور منطقه‌ای و استفاده از خرد و دانش جمعی تشکیل خواهد شد.
امید گفت: دانشگاهها باید در هرجایی که زمین در اختیاردارند اما سند به نام دانشگاه نیست کارهای صدور سند آن‌را انجام دهند.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *