آخرین وضعیت پرونده ۱۶ تکفیری دستگیرشده در استان فارس

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۵


آخرین وضعیت پرونده ۱۶ تکفیری دستگیرشده در استان فارس

رئیسکل دادگستری فارس خبر داد

آخرین وضعیت پرونده ۱۶ تکفیری دستگیرشده در استان فارس

القاصی از رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده تکفیریهای دستگیرشده، مطابق دستورالعمل مدیریت پروندههای مهم خبر داد و گفت: از جمع 16 نفر تروریست دستگیرشده بهاستثناء دو نفر همه از اتباع بیگانه هستند.

%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88%d8%b6%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87

تحقیقات تحت نظارت مقام قضایی در حال انجام است علی القاصی مهر رئیس‌کل دادگستری فارس با اشاره به کشف عملیات انتحاری تکفیریها در جنوب استان عوامل امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی گفت: دستگیری به‌موقع تکفیریها و خنثی شدن نقشه شوم آنان نشان‌دهنده اشراف اطلاعاتی و امنیت بالای این استان و پیشگیری از شکل‌گیری عوامل ناامنی است.

القاصی تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشف این عملیات با هوشیاری لازم مهم‌ترین نقش را ایفا کردند و ورود به‌موقع نیروهای انتظامی نیز باعث خنثی شدن اقدامات تروریستی حلقه‌های وابسته به این گروه شد.

وی در ادامه افزود: دستگیرشدگان هم‌اکنون در اختیار دستگاه قضایی هستند و تحقیقات تحت نظارت مقام قضایی در حال انجام است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس همچنین از رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده تکفیریهای دستگیرشده، مطابق دستورالعمل مدیریت پرونده‌های مهم خبر داد.

القاصی بابیان اینکه از جمع 16 نفر تروریست دستگیرشده به‌استثناء دو نفر همه از اتباع بیگانه هستند، گفت: پیش‌ازاین، بارها در قالب طرحهای پیشگیرانه اعمال محدودیت، مدیریت و نظارت ویژه‌بر اتباع بیگانه غیرمجاز را خواستار شده‌ایم و امروز بیش از هر زمان اجرای طرحهای طرد و ممنوعیت فعالیت و به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز احساس می‌شود.

وی با ابراز تأسف از این‌که بسیاری از اتباع بیگانه غیرمجاز دارای پرونده‌های متعدد علیه شهروندان و یا علیه سایر اتباع هستند، گفت: بسیاری از این افراد به خاطر عدم احراز هویت به‌راحتی متواری و اجرای عدالت در خصوص آنان سخت می‌گردد.

وی بهترین راهکار در این زمینه را پیشگیری از ورود اتباع غیرمجاز و اعمال نظارت و محدودیت فعالیت این اتباع غیرمجاز خواند و خاطرنشان کرد: اتباع مجاز خارجی زیادی با نظارت و ظرفیتهای قانونی در کشور فعال می‌باشند اما وجود و فعالیت اتباع بیگانه غیرمجاز در همه جای دنیا محدود و غیرممکن است. 21مهرماه سال جاری وزیر اطلاعات از دستگیری تعدادی از تروریستهای تکفیری در استان فارس خبر داد.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *