آخرین وضعیت دستورالعمل اجرایی ایجاد مراکز مشاوره

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵


آخرین وضعیت دستورالعمل اجرایی ایجاد مراکز مشاوره

آخرین وضعیت دستورالعمل اجرایی ایجاد مراکز مشاوره

582133502

«محمدباقر الفت» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به آخرین وضعیت دستورالعمل اجرایی ایجاد مراکز مشاوره، اظهار کرد: آییننامه اجرایی مراکز مشاوره خانواده تمامی مراحل خود را طی کرده است.

وی گفت: باید توجه داشت که این مراکز مشاوره اگر صحیحاٌ و مبتنی بر یکسری معیارهای دقیق ایجاد نشود خود می‌تواند محل ایجاد آسیبهای جدی به خانواده‌ها باشد، لذا ریاست قوه قضاییه تأکید دارند که به‌صورت کارشناسی تا آنجایی که ممکن است آسیبهای ناشی از اجرای این مراکز پیش‌بینی شود تا در تدوین دستورالعمل جلوی آن آسیبهای احتمالی گرفته شود. الفت ابراز امیدواری کرد که به‌زودی این موضوع برطرف شود.

محمدباقر الفت پیش از این درباره ایجاد مراکز مشاوره به گفت: مواد ۱۶ و ۱۷ قانون خانواده تأکید دارد که قوه قضاییه، مراکز مشاوره را باهدف حفظ کیان خانواده تشکیل دهد.

در آیین‌نامه تهیه‌شده در این خصوص به دستورالعمل اجرای این مواد اشاره‌شده است، قانون وظایف بسیار وسیعی را برای این مراکز معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: این خصوص آیین‌نامه‌ای توسط وزیر دادگستری تهیه‌شده و به تأیید رئیس قوه قضاییه رسیده است. در این آیین‌نامه به دستورالعمل اجرایی ماده 17 اشاره‌شده و تکلیف تهیه دستورالعمل را برای مرکز مشاوران قوه قضاییه بیان کرده است.

ازآنجایی‌که مباحث اجتماعی موضوع و دستور کار معاونت اجتماعی است و طلاق هم بخشی از این آسیبها و مباحث اجتماعی است تفاهم‌نامه‌ای با مراکز مشاوران قوه قضاییه در سال 94 منعقدشده است که در صورت اجرا می‌توان به اهداف خود در کاهش آسیبهای اجتماعی رسید. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *