آخرین مهلت ثبت‌نام در بورس دکتری «شهید احدی»

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۵


آخرین مهلت ثبت‌نام در بورس دکتری «شهید احدی»

بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد

آخرین مهلت ثبتنام در بورس دکتری «شهید احدی»

 705667934

بنیاد ملی نخبگان بر اساس آییننامه «شناسایی و پشتیبانی از دانشآموختگان برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژهای را برای دانشآموختگانبرتر دانشگاهها برای ادامه تحصیل در دوره دکتری اعطا میکند.

به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی بنیاد ملی نخبگان، صرفاً دانش‌آموختگان دوره کارشناسی‌ارشد (یا دکتری حرفه‌ای) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری/ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

متقاضیان استفاده از جایزه شهید احدی از تاریخ 15 آذر ماه تا 25 دی ماه امسال فرصت دارند اطلاعات خود را به‌طور کامل در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان بارگذاری کنند.

تسهیلات اعطایی به مشمولان به شرح زیر است: «معرفی دانش‌آموخته برتر برای پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی به دانشگاهها و پژوهشگاههای برتر کشور» و «اعطای جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان برای سال اول دوره دکتری تخصصی»؛ البته بنیاد ملی نخبگان برگزیدگان را به دانشگاهها و پژوهشگاههای برتر کشور معرفی می‌کند و پذیرش نهایی برگزیدگان بر عهده دانشگاه/ پژوهشگاه است. همچنین دانش‌آموخته‌برتر، تا چهار نیم‌سال تحصیلی بعد از برگزیده شدن، فرصت دارد از یکی از دانشگاهها/ پژوهشگاهها پذیرش دریافت کند، در غیر این‌ صورت جایزه مذکور کان لم یکن تلقی می‌شود.

شرط لازم برای استفاده از جایزه شهید احدی عبارت از «دانش‌آموختگان دانشگاهها و پژوهشگاههای داخل کشور که حداکثر سه سال و دانش‌آموختگان دانشگاههای خارج از کشور که حداکثر 6 سال از زمان دانش‌آموختگی آنان گذشته و وضعیت فعلی آنان دانش‌آموخته باشد» است.

شرط کافی برای استفاده از جایزه شهید احدی عبارت است از این‌که «دانش‌آموختگان باید اولاً حدنصاب امتیاز لازم از فعالیتهای نخبگانی را مطابق مقررات بنیاد به‌دست آورند و ثانیاً حایز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان در دوره بررسی باشند».

مهم‌ترین مصادیق فعالیتهای نخبگانی شامل «موفقیتهای علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فناورانه و …)»، «داشتن نمره آزمون زبانِ مورد تأیید وزارت علوم»، «کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد»، «برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی،‌ فناورانه مورد تأیید بنیاد» و «فعالیت نوآورانه (اختراعات برگزیده و …)» است.

دانش‌آموختگان بر اساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیتهای نخبگانی در زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات جایزه شهید احدی بهره‌مند شوند. بررسی پرونده دانش‌آموختگان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان soraya.bmn.ir http:// تا تاریخ تعیین شده است و پس از این تاریخ هیچ اطلاعاتی از فرد دریافت نمی‌شود.

چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری کرده است، متقاضی نه‌فقط از این درخواست بلکه از تمامی تسهیلات بنیاد محروم می‌شود و عدم صداقت وی به دستگاههای ذی‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقی‌ موضوع پیگیری‌ می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص به بخش «تسهیلات و حمایتها» در وبگاه بنیاد ملی نخبگان به نشانی www.bmn.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *