آخرین تغییرات آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اعلام شد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵


آخرین تغییرات آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اعلام شد

آخرین تغییرات آییننامه آموزشی دانشگاه آزاد اعلام شد

 

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آخرین تغییرات آییننامهای دانشگاه در مقاطع مختلف گفت: یکی از مهمترین تغییرات آییننامهای در دورههای کاردانی و کارشناسی بیاثر کردن نمرات مردودی برای دانشجویان بود که در حال حاضر این موضوع اجرا میشود.

دکتر حسین زاده لطفی با بیان این مطلب اظهار داشت: بی‌اثر کردن نمرات مردودی دانشجویان کارشناسی ارشد برای ورودیهای مهر 95 به بعد مهم‌ترین تغییری بود که در آیین‌نامه آموزشی کارشناسی ارشد اتفاق افتاد. از سوی دیگر بر اساس مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه مقرر شد در خصوص دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 94 به بعد اگر دانشجویی در یک درس بیش از یک‌بار نمره مردودی داشته باشد، فقط یک نمره مردودی در معدل او لحاظ شود. آیین‌نامه جدید دانشجویان دوره دکتری تخصصی در خصوص آزمون جامع نیز ابلاغ شد که تمام مسائل به‌صورت منسجم در این آیین‌نامه آمده است.

وی توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور تحقق عدالت آموزشی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره مدیریت دانشگاه دانست و اظهار داشت: در دوره مدیریت جدید در مقاطع کاردانی 96 درصد، کارشناسی 91 درصد، کارشناسی ارشد 71.7 درصد و دکتری تخصصی 49.1 درصد از پذیرفته‌شدگان در واحدهای مختلف بومی‌گزینی شده‌اند که دارای اثرات مثبت فرهنگی است.

تدوین رشته‌های بین رشته‌ای جدید در دستور کار شورای برنامه‌ریزی دانشگاه

وی با اشاره به کاهش جمعیت دانش‌آموزی در سالهای اخیر و به‌تبع آن، کاهش جمعیت دانشجویی، اظهار داشت: برای جذب بیشتر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی لازم است برنامه‌های درسی جدیدی در دانشگاه تدوین و به تصویب برسد. به این ترتیب، در برنامه‌های درسی جدید باید رشته‌های بین‌رشته‌ای و مورد نیاز کشور با جذابیتی بیشتر برای مخاطبان تعریف شود که این موضوع در دستور کار شورای برنامه‌ریزی دانشگاه قرار گرفته و کمیته‌های این شورا برای رسیدن به این هدف فعال شده‌اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: بدیهی است جذب دانشجو در آینده، مستلزم رعایت کیفیت در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه آموزشی است.

مأموریت‌گرا شدن واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تأکید کرد: در آینده باید با مدیریت رشته محلها، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت مأموریت‌گرایی سوق دهیم.

حسین‌زاده لطفی درباره برگزاری هفتاد و یکمین دوره اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز، گفت: برگزاری اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به همفکری و کمک برای تدوین راهبردها کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: این اجلاس که به‌صورت سالانه برگزار می‌شود، می‌تواند به همفکری و کمک برای تدوین راهبردها و سیاستهای حوزه‌های مختلف از نظر آموزش کمک زیادی کند و از آنجایی‌که واحدهای دانشگاهی در اجرای بخشنامه‌ها، آیین‌نامه و دستورالعملها در صف قرار دارند، لذا اخذ نقطه نظرات آنها در تدوین یا اصلاح بخشنامه‌ها، دستورالعملها و آیین‌نامه‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *