آثار گسترده جنایت جنگی در یمن

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵


آثار گسترده جنایت جنگی در یمن

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن تشریح کرد:

آثار گسترده جنایت جنگی در یمن

 

4

18/000/000نفر گرسنه

«اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با بیان اینکه این کشور با خطر گرسنگی و قحطی مواجه است، گفت: کمبود مواد غذایی در یمن موجب گرسنگی شدید بیش از 18 میلیون تن شده است.

ولد الشیخ در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود: حملات هوایی و درگیریهای نظامی موجب شده است تا 18 میلیون و 200 هزار تن از مردم این کشور نیازمند فوری مواد غذایی باشند. وی تأکید کرد: یک‌سوم مردم یمن نیازمند کمکهای بشردوستانه هستند و این کشور اکنون با خطر گرسنگی و قحطی فراگیر مواجه است. ولد الشیخ پیش‌تر تأکید کرده بود که به‌رغم پیشرفت درباره پیشنهاد سازمان ملل، اوضاع در یمن همچنان سخت است. در صنعا با نمایندگان “حزب کنگره مردمی” وابسته به “علی عبدالله صالح” و “انصار الله” درباره طرح صلح جدید گفت‌وگو کردیم و به “عبدربه منصور هادی” رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری نیز این پیشنهاد ارائه‌شده است. وی ادامه داد، مهم‌ترین بند طرح پیشنهادی، ضرورت برقراری آتش‌بس برای ورود کمکهای بشردوستانه به یمن و کاهش رنجهای مردم این کشور به‌ویژه آن‌که آتش‌بسهای انسانی موقت که اخیراً برقرارشده، طولانی نبوده است. ولدالشیخ افزود: در دیدار با نمایندگان انصارالله و حزب کنگره مردمی درباره راه‌حل فراگیر نظامی، امنیتی و سیاسی گفت‌وگو شد که پیشرفتهایی نیز در این زمینه به دست آمد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت مجدد گروههای دخیل در بحران یمن به میز مذاکره در کویت گفت: بحثهای سیاسی می‌تواند منجر به راه‌حل مسالمت‌آمیز بحران یمن شود و ما می‌خواهیم جنگ بیش از این طولانی نشود و همه برای نجات یمن و خروج از بحران کنونی از مواضع خود عقب بنشینند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *